اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مسئولان مسائل فرعی را رها کنند/ مشکلات اقتصادی مردم مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مسئولان به ویژه رؤسای سه قوه رهنمودهای رهبری را مورد توجه قرار دهند و به جای مسائل فرعی به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشند.

مسئولان مسائل فرعی را رها کنند/ مشکلات اقتصادی مردم مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای امام خمینی اظهار کرد: ملت انتظار دارند تمام مسئولان به ویژه رؤسای سه قوه رهنمودهای مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد:  مسئولان توجه داشته باشند که مسائل فرعی جای مسائل اصلی را نگیرد.

آیت‌الله شبستری گفت: مسئولان باید برای رفع مشکلات اقتصادی مردم به خصوص تورم اقدام جدی و عملی انجام دهند.

*عید سعید قربان، نماد از خودگذشتگی در برابر امر الهی است

امام جمعه تبریز در ادامه عید قربان را نشانه عبودیت بندگان در پیشگاه با عظمت خداوند متعال توصیف کرد و اظهار داشت: عید سعید قربان، نماد ازخودگذشتگی و ایثار در برابر امر الهی است.

وی گفت: فریضه حج در میان فرایض از ویژگی خاصی برخوردار است و شاید جنبه‌ سیاسی و اجتماعی آن بر جنبه‌‌های‌ دیگرش غلبه داشته باشد، از این رو ائمه(ع) با توجه به این اهمیت حج را وسیله تقویت دین الهی و کعبه را پرچم رفیع اسلام‌ معرفی کرده‌‌اند.

*حج تجلی وحدت مسلمین است

خطیب نماز عید قربان تبریز با بیان اینکه حج تجلی وحدت مسلمین است، افزود: حج اسباب یاس دشمن و عظمت مسلمانان است.

آیت‌الله شبستری مراسم پر رمز و راز حج را فرصتی عظیم برای بررسی راه‌های اصلاح امت اسلامی و تأمل و تعمق در قضایای مهم جهان اسلام دانست.

وی تاکید کرد: تلاش‌های قدرت‌های زخم‌خورده برای به انحراف کشاندن انقلاب‌های منطقه، نقشه‌های خائنانه به منظور اختلاف‌افکنی میان مسلمانان، تبلیغات اسلام‌ستیزانه دولت‌های غربی، زمینه‌سازی برای جنگ‌های داخلی در برخی کشورهای اسلامی و ترساندن دولت‌ها و ملت‌های انقلابی از معارضه با سلطه‌خواهان، از مسائل حیاتی دنیای اسلام هستند.

*روح حاکم بر اعیاد اسلامی کمک به نیازمندان است

آیت‌الله شبستری کمک به نیازمندان و تقویت روحیه از خود گذشتگی و ایثار را فلسفه اصلی عید قربان دانست و بر لزوم اهتمام مردم برای دید و بازدید از یکدیگر در این روز تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌ آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: روح حاکم بر اعیاد اسلامی کمک به نیازمندان و حل مشکلات فقرا و توجه به نیازهای آنان است.

*سازمان‌های مدعی حقوق بشر سکوت مرگبار خود را درباره حمله اسرائیل به سودان بشکنند

امام جمعه تبریز با اشاره به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به سودان گفت: اسرائیل به بهانه تروریست به این کشور حمله می‌کند در حالی که خود منشأ تمام تروریست‌ها در دنیا است.

وی افزود: جای تاسف است که مجامع بین‌المللی در این باره سکوت مرگبار کرده‌اند.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: ما نمازگزاران ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به سودان از سازمان ملل و حقوق بشر که ادعای حمایت از انسان‌ها را دارند می‌خواهیم این فجایع را هر چه زودتر محکوم کرده و از ادامه این گونه حملات نظامی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول