اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کنارک:

150 هکتار از اراضی کنارک بافت فرسوده است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار کنارک گفت: در سطح کشور 73 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که از این میزان 150 هکتار بافت فرسوده در کنارک قرار دارد.

150 هکتار از اراضی کنارک بافت فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، امیر حسین مباشری امروز در جلسه بررسی بافت‌های فرسوده کنارک اظهار داشت: 640 هکتار اراضی شهری در کنارک وجود دارد که 238 هکتار اراضی ارتش، بیش از 200 هکتار مختص کاربری‌های مختلف شهری و 150 هکتار نیز اراضی فرسوده است.

وی گفت: هم‌اکنون 110 هکتار اراضی فرسوده در شهرستان کنارک شناسایی شده که نیازمند کار کارشناسی و نوسازی است.

مباشری ادامه داد: برای اینکه مردم را به نوسازی بافت‌های فرسوده تشویق کنیم، هفت هکتار از اراضی را به مسکن مهر تحویل داده‌ایم که برای نوسازی بافت فرسوده توسط مردم مقرر شد به صورت خودمالکی از اعتبارات بانک‌ها در قالب مسکن مهر با ارائه تسهیلات 24 میلیون تومان با سود چهار درصد بدون تکمیل «فرم ج» بافت فرسوده نوسازی شود.

وی گفت: همچنین مقرر شد هیئتی سه نفره متشکل از راه و شهرسازی، ثبت اسناد و قاضی دادگستری تشکیل شود تا مردم مشکلات خود را در این زمینه با این هئیت در میان بگذارند.

وی بیان کرد: برای بازگشایی معابر بافت فرسوده هم مقرر شده مشاور مطالعات لازم را انجام و اعتبار مورد نیاز را مشخص کند، اعتبار که مشخص شد تامین آن بین شهرداری، استانداری و شرکت مادر تخصصی تقسیم می‌شود.

مباشری گفت: هزینه‌ای که استانداری باید پرداخت کند، باید در اعتبارات سال 92 پیش‌بینی شود و به دلیل اینکه این پروژه در سال 91 باید به صورت پایلوت اجرا شود، مقرر شد شهرداری سهم استانداری را به صورت امانی پرداخت کند تا فاز یک بافت فرسوده را در شهرستان اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: برای بازگشایی معابر بافت فرسوده هم مقرر شده مشاور مطالعات لازم را انجام و اعتبار مورد نیاز را مشخص کند، اعتبار که مشخص شد تامین آن بین شهرداری، استانداری و شرکت مادر تخصصی تقسیم می‌شود.

معاون فرماندار کنارک گفت: هزینه‌ای که استانداری پرداخت می‌کند، باید در اعتبارات سال 92 پیش‌بینی شود و به دلیل اینکه این پروژه در سال 91 باید به صورت پایلوت اجرا شود، مقرر شد.

شهرداری سهم استانداری را به صورت امانی پرداخت کند تا فاز یک بافت فرسوده را در شهرستان اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول