اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان:

همسونگری از ارکان مهم نوسازی بافت فرسوده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان گفت: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده نخستین عامل همسونگری و داشتن هدف مشترک بین دستگاه‌های ذیربط است.

همسونگری از ارکان مهم نوسازی بافت فرسوده است

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد شش ماه نخست امسال در راستای توانمندسازی مناطق حاشیه شهر همدان اظهار کرد: از ابتدای سال هفت پروژه عمران شهری و پروژه فرهنگی برای ارتقای سطح زندگی و کاهش فقر در مناطق هدف‌گذاری شده صورت پذیرفته است.

وی افزود: شناسایی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در سطح استان از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقدامات شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان در نیمه نخست امسال به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان بیان داشت: از جمله پروژه‌های توانمندسازی این شرکت دیوارکشی و پوشش رودخانه حصار امام است که با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 630 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: دیوارکشی و پوشش رودخانه منطقه منوچهری با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 980 میلیون ریال و پروژه دیوارکشی و پوشش رودخانه حصار علی‌آباد با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 400 میلیون ریال نیز از دیگر پروژه‌های توانمندسازی استان به شمار می‌روند که به بهره‌برداری رسیده‌اند.

اسدی با اشاره به اجرای پروژه‌های فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی استان تصریح کرد: احداث کانون فرهنگی ورزشی شهید حصارخانی در منطقه حصار امام با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 570 میلیون ریال از جمله پروژه‌های در دست اجراست که از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی ادامه داد: از دیگر پروژ‌ه‌های فرهنگی می‌توان به احداث کانون فرهنگی ورزشی خاتم‌الانبیاء با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 700 میلیون ریال اشاره کرد که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان با اشاره به احداث کتابخانه در سکونتگاه‌های غیر رسمی عنوان کرد: احداث کتابخانه عمومی خضر و کتابخانه عمومی منطقه کوی ولیعصر (دیزج) هر یک با یک میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار و 100 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه‌های اجرایی در مناطق حاشیه شهر همدان محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: برای امسال 20 میلیارد ریال از سوی وزیر راه و شهرسازی برای اجرای پنج پروژه در پنج منطقه توانمندسازی، مصوب شده که در صورت تأمین اعتبار این پروژه‌ها با عنوان خانه محله در این مناطق احداث می‌شوند.

اسدی در ادامه سخنانش بهسازی و نوسازی بافت فرسوده را از اهداف اصلی شرکت عمران و مسکن‌سازان خواند و بیان داشت: عواملی که در نوسازی بافت فرسوده مؤثر است در وهله نخست داشتن یک ایده و هدف مشترک بین مسئولان متولی این امر است.

وی افزود: تمام دستگاه‌های ذیربط از جمله ادارات خدمات‌رسان، شهرداری‌ها، شوراهای شهر، راه و شهرسازی و... باید از طریق امکانات و استفاده از تسهیلات سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده را نوسازی کنند.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان ابراز داشت: نخستین عاملی که باعث می‌شود امر نوسازی و بهسازی بافت فرسوده از درصد بالایی برخوردار باشد همسونگری و داشتن هدف مشترک بین دستگاه‌های ذیربط است.

وی تصریح کرد: دومین عامل برای بالا بردن نوسازی در این مناطق این است که امتیازات تشویقی و بسته‌های حمایتی خارج از آنچه قانون پیش‌بینی کرده برای مردم در نظر گرفته شود.

اسدی اظهار داشت: باید در شوراها و جلساتی که برای این امر از طریق دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود مصوباتی صورت گیرد که برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا باشد و برای اجرای آن وقت و هزینه در نظر بگیرند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: قطعاً بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در بازار مسکن تأثیرگذار است و هر چه تولید و عرضه بیشتر باشد تقاضا کاهش یافته و قیمت مسکن پایین می‌آید.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول