اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس خبر داد

آمادگی خیرین مسکن‌ساز برای احیای بافت فرسوده شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس با بیان اینکه تهدید در بافت فرسوده شیراز را می‌توان به یک فرصت تبدیل کرد، از آمادگی خیران مسکن‌ساز استان برای احیای این بافت خبر داد.

آمادگی خیرین مسکن‌ساز برای احیای بافت فرسوده شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس، شمس ارجمندی بافت فرسوده شیراز را به عنوان یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: دولت می‌تواند در این مساحت قابل توجه، سرمایه‌گذاری اولیه را انجام دهد و با تملک و تجمیع واحدهای مسکونی و در اختیارگذاری آن برای ساخت واحدهای مسکونی تجاری با رعایت موازین قانونی اقدام کند.

وی افزود: بحث مقاوم‌سازی در بافت فرسوده شیراز به دلیل وجود زیرساخت‌ها با هزینه‌های کمتری انجام می‌شود، به ویژه آنکه این بافت در برابر حوادثی مانند زلزله بسیار آسیب‌پذیر بوده و هزینه‌های احتمالی وقوع بحران در آن بسیار سنگین و حتی جبران‌ناپذیر است.

به گفته این مسئول، دولت می‌تواند با در اختیارگذاری بخشی از مساحت بافت فرسوده به این انجمن فرصتی را فراهم کند تا خیرین مسکن‌ساز مانند گذشته با بهره‌گیری از امکانات موجود نسبت به ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و ارزان‌قیمت برای گروه هدف اقدام کنند.

ارجمندی ادامه داد: این درحالی است که انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران با هدف ارائه خدمت و امکانات رایگان دولتی به خیرین و به منظور ترغیب و تشویق آنان به ورود به عرصه ساخت واحدهای مسکونی تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت در این منطقه ایجاد فرصت کند و امکانات موجود را در اختیار خیرین مسکن‌ساز قرار دهد به بهترین شیوه ممکن انجام سرمایه‌گذاری می‌شود و به طور قطع ارائه پروانه ساخت رایگان برای خیرین و واگذاری انشعاب رایگان و دیگر خدمات به این واحدها مهم‌ترین بخش از سیاست‌های تشویقی برای خیرین مسکن‌ساز خواهد بود.

این مسئول گفت: فعالیت این انجمن به برداشتن بار سنگینی از دوش دولت انجامیده و این در شرایطی است که خیرین در کنار ساخت مدرسه، مسجد و مراکز بهداشتی درمانی توجه به ساخت مسکن را در اولویت نیک‌اندیشی‌های خود قرار داده‌اند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس با اشاره به زلزله شدید در استان آذربایجان‌شرقی گفت: مرور زمان نباید باعث شود کمک‌رسانی مردم به حادثه‌دیدگان با کاستی‌هایی مواجه شود بلکه نیاز آنان هر روز بیشتر می‌شود تا واحدهای مسکونی خود را ساخته و تجهیز کنند.

وی عمده خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی را به دلیل بی‌توجهی مردم به اخطارهای بنیاد مسکن در امر استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی دانست و تصریح کرد: مردم باید نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود در برابر حوادث غیرمترقبه اقدام کنند.

ارجمندی گفت: دستگاه‌های اجرایی هر استان باید بخشی از اعتبارات خود را صرف هزینه‌های فرهنگی در راستای معرفی مقاوم‌سازی ساختمان‌ها کنند که این امر در قالب پیشگیری از خسارت‌های بعدی تاثیرگذار است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس افزود: خیرین تمایل دارند سرمایه خود را صرف ساخت مسکن کنند، از این رو اگر امکانات اولیه از سوی دولت در اختیار آنان قرار گیرد سرعت اجرای پروژه‌های مسکونی افزایش می‌یابد و در چنین شرایطی ساخت واحدهای مسکونی با تورم کمتری به لحاظ مسائل اقتصادی رو‌به‌رو می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ورود به بحث توانمندسازی موسسات خیریه برای حضور در عرصه ساخت مسکن برای افراد زیر‌پوشش خود تصریح کرد: باید فرهنگ‌سازی‌ها را گسترش داد، هر چند استقبال خوبی در سال‌های اخیر توسط خیرین مسکن‌ساز انجام شده اما عرصه برای ورود بیشتر خیرین به منظور ساخت واحدهای مسکونی ارزان برای جوانان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه ساخت مسکن برای تشکیل نهاد خانواده به عنوان نخستین نیاز مورد توجه زوجین قرار گرفته است، اظهار داشت: باید پذیرفت که در نگاه نخست و در ظاهر، ساخت مسکن مورد استفاده شخص قرار می‌گیرد اما در باطن قوام‌دهنده یک خانواده و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و ما هرچه بیشتر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با تشویق جوانان به امر ازدواج گام برداریم، بیشتر موفق بوده‌ایم.

ارجمندی اضافه کرد: در هر خانواده هستند خیرینی که تمایل به حل نیازهای اولیه جوانان فامیل خود دارند و در این مورد با ایجاد گروه خیرین خانواده سعی شده است کمک‌ها به صورت هدفمند و با نظارت خیرین متوجه متقاضیان شود.

وی در پایان اضافه کرد: با ایجاد این فرصت، اعضای فامیل می‌توانند با هزینه‌های اندک زوج‌های جوان را صاحب‌خانه کنند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول