اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز خبر داد

تصویب لایحه 3 فوریتی تخفیف 50 درصدی برای طبقه اضافی بافت‌های فرسوده

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: لایحه سه فوریتی تخفیف 50 درصدی برای یک طبقه اضافی بافت‌های فرسوده تصویب شد.

تصویب لایحه 3 فوریتی تخفیف 50 درصدی برای طبقه اضافی بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رسول درسخوان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور ایجاد تسهیلات و تشویق شهروندان همچنین جلوگیری از خسارت ناشی از حوادث قهری به ویژه سیل و زلزله در کنار رونق ساخت و ساز در نقاط مختلف شهر لایحه سه فوریتی تخفیف 50 درصدی برای یک طبقه اضافی بافت‌های فرسوده تصویب شد.

وی افزود: طبق این لایحه سه فوریتی آن دسته از شهروندانی که تا تاریخ پانزدهم دی‌ماه تقاضای پروانه ساختمان  داشته باشند علاوه بر اجرای بند الف ماده 48 تعرفه عوارض محلی در خصوص صدور مجوز ساخت مسکونی برای املاک واقع در محدوده بافت فرسوده شهر، به منظور اعطای تراکم مجاز 50 درصد عوارض یک طبقه اضافی مازاد بر مجاز برای آنان به تصویب رسید.

درسخوان اظهار داشت: صدور پروانه یک طبقه مازاد در جدول ماده 16 تعرفه عوارض محلی در نقاط شهری برای تجدید بنای ساختمانی بیش از 30 سال قدمت نیز که اهدا 50 درصد عوارض طبقه مذکور در این لایحه لحاظ شده است، به تصویب رسید.

درسخوان ادامه داد: صدور مجوز یک طبقه مازاد در جدول ماده 16 در تمام نقاط شهر با وصول کلیه عوارض قانونی هم به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر تبریز تاکید کرد: مناطق حاشیه‌نشین در این لایحه لحاظ نشده بود که با رای اکثریت اعضا در صدور سند، این مناطق نیز از این مزایای شهرداری بهره‌مند خواهند شد.

وی، لایحه دیگر ارائه شده از طرف شهرداری را افزایش کرایه تاکسی اعلام کرد و گفت: با توجه به عدم افزایش قیمت تاکسی در اول سال، اعضای شورا با افزایش 15 درصدی نرخ تاکسی در شهر تبریز موافقت کردند.

درسخوان تاکید کرد: این افزایش برای تعرفه مصوب سال 90 است و 15 درصد به تعرفه سال 90 اضافه خواهد شد نه بیشتر.

وی در خصوص دیگر لایحه ارائه شده از طرف شهرداری اظهار داشت: لایحه دیگر شهرداری در مورد فروش جایگاه‌های CNG شهرداری بود که به تصویب نرسید.

سخنگوی شورا گفت: در این جلسه بر تسریع در تفریق بودجه تاکید شد و به شرکت طرف قرارداد اعلام شد هرچه سریع‌تر نسبت به محاسبه تفریق بودجه سال‌های باقی مانده اقدام کنند.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول