اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه ثامن مشهد خبر داد

سال 97، اتمام طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه ثامن مشهد از اتمام طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی در سال 1397 خبر داد.

سال 97، اتمام طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محسن برزویی در نخستین جلسه شهرداران ادواری مشهد در سال‌جاری که در محل سالن شهدای شهرداری برگزار شد، گزارشی از طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی ارائه و اظهار کرد: تاکنون طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی 52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: مساحت کل بافتی که باید بهسازی و نوسازی می‌شد، 360 هکتار با 13 هزار پلاک بسیار ریز بوده است.

شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به ارائه طرح اولیه بهسازی و نوسازی این بافت در سال 1374، عنوان کرد: از 13 هزار پلاک ریز، 9هزار پلاک در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد تاکنون پنج هزار و 700 مورد خریداری شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر پلاک‌هایی که تاکنون خریداری شده است، به 4 هزار پلاک نیز اجازه ساخت‌وساز داده شده است.

هزینه کرد 10 هزار میلیارد تومان تا سال 90 در طرح نوسازی اطرف حرم

برزویی در ادامه سخنان خود از 365 پروژه طراحی شده تجاری و اقامتی در برنامه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد پروژه طراحی شده 32 مورد تاکنون به اتمام رسیده است و 134 مورد نیز در مراحل مختلف ساخت و آماده‌سازی هستند.

وی از اجرای تونل مشترک انرژی در طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی برای نخستین‌بار در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح برای جلوگیری از کنده‌کاری در آینده، در این محدوده اجرا شده است.

به گفته وی در اجرای پروژه تونل مشترک انرژی 13 کیلومتر لوله در شهر پیش‌بینی شده است که از این مقدار تاکنون سه کیلومتر به اجرا درآمده است.

شهردار منطقه ثامن مشهد در ادامه گزارش خود به مبالغ هزینه‌ شده در طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی هم اشاره کرد و گفت: تا سال 90 مبلغ 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی هزینه شده است.

به گفته وی از مبلغ فوق 6 هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرایی کردن پروژه‌های مختلف و 3 هزار و 500 میلیارد تومان هم برای احداث فضاهای عمومی هزینه شده است.

این مقام مسئول در ارتباط با راه‌های تامین منابع اعتبار برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی، خاطرنشان کرد: حضور سرمایه‌گذاران، اجرای پروژه‌های مشارکتی و انتشار اوراق مشارکت از جمله این موارد بوده است.

وی تاکید کرد: تا 30 درصد سود را برای سرمایه‌گذاران تضمین می‌کنیم.

برزویی افزود: برای تامین منابع همچنین فروش متری واحد نیز داشته‌ایم که واحدهای 50 متری را به متقاضیان واگذار می‌کردیم و در این امر تاکنون 1000 واحد واگذار شده و هزار واحد هم تا عید نوروز واگذار می‌شود.

وی در ارتباط با اوراق مشارکت منتشر شده برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی نیز بیان کرد: 600 میلیارد تومان اوراق مشارت در این زمینه از سال 87 تا سال 90 منتشر شده است.

اختصاص 30 هزار تخت ارزان قیمت برای زائران کم‌درآمد

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از تدابیر اندیشیده شده برای حمایت از زائران کم‌درآمد در اطراف حرم مطهر رضوی یاد کرد و افزود: طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ایم 70 درصد زائران را افراد کم‌درآمد تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر افراد کم‌درآمد قصد سه شب اقامت را داشته باشند، بر اساس منابع درآمدی ماهانه خود فقط توانایی پرداخت پنج هزار تومان را دارند؛ در حالی که هزینه تمام شده هر تخت برای ما 17 هزار و 500 تومان است.

وی تاکید کرد: بر اساس موارد فوق برای زائران کم‌درآمد 30 هزار تخت ارزان قیمت نیز اختصاص داده‌ایم.

برزویی همچنین به مهمان‌خانه حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: در فاز اول 14 پروژه در این زمینه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اطراف حرم مطهر رضوی 79 حسینیه نیز وجود دارد که بهسازی آن‌ها را نیز آغاز کرده‌ایم.

راه‌اندازی خیابانی از حدفاصل 17 شهریور تا طبرسی تا عید نوروز

برزویی در ادامه سخنان خود همچنین از راه‌اندازی خیابانی از حدفاصل خیابان 17 شهریور تا خیابان طبرسی تا عید نوروز خبر داد و گفت: علاوه بر این در حال‌حاضر حد فاصل خیابان امیر تا نواب صفوی آزادسازی شده و از خیابان نواب صفوی تا بازار رضا(ع) نیز چند پلاک باقی مانده تا کامل آزاد سازی شود.

به گفته وی، قرار است خیابان موازی مخابرات نیز به عنوان شارستان چهارباغ نیز دو سطحی صورت گیرد.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول