اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان خبر داد

شناسایی 511 هکتار بافت فرسوده شهری در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: 511 هکتار بافت فرسوده شهری در استان زنجان شناسایی شده است.

شناسایی 511 هکتار بافت فرسوده شهری در زنجان

علی اکبر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه عمده‌ترین حوادث رخ داده در استان زنجان شامل سیل، زلزله و خشکسالی بوده است، اظهار داشت: حجم خسارات وارد شده از طریق این حوادث بسیار گسترده بوده است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی ساختمان‌های فرسوده و مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود از جمله اقدامات مهم در پیشگیری از خسارت زلزله محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 55 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان نوسازی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه قبل از سال 84 فقط 14 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان نوسازی و مقاوم‌سازی شده بود، اضافه کرد: در حال حاضر نوسازی واحدهای مسکونی روستایی نسبت به دوران قبل از سال 84 از رشد 41 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات بسیار خوبی در زمینه نوسازی بافت فرسوده روستایی جذب و در اختیار مردم گذاشته شده است، تصریح کرد: در حوزه بافت فرسوده شهری نیز تعداد قابل توجهی مسکن احداث شده است که از استحکام بسیار خوبی برخوردار است.

کریمی به نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس توسط اداره کل نوسازی مدارس استان زنجان اشاره کرد و افزود: اعتبارات زیادی برای این امر اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه پیشگیری از خسارت ناشی از زلزله یکی از مهم‌ترین برنامه توجه به بافت فرسوده است، یادآور شد: بیش از 511 هکتار از بافت شهری در استان زنجان به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه‌ای برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: پرداخت تسهیلات 200 میلیون ریالی به متقاضیان از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی اظهار داشت: شهرداری‌ها موظف به ارائه تخفیف 50 درصدی به بافت‌های فرسوده شهرهای استان زنجان در وصول عوارض هستند.

کریمی، تعریض شبکه شهری، ایجاد واحدهای مستحکم و تجمیع پلاک‌های مردمی را از جمله نتایج نوسازی بافت فرسوده شهری در استان زنجان برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول