اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر بویین زهرا:

مشکل بافت‌های فرسوده در بویین زهرا جدی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر بویین زهرا با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در منطقه‌ای زلزله‌خیز، گفت: مشکل بافت‌های فرسوده در بویین زهرا جدی است.

مشکل بافت‌های فرسوده در بویین زهرا جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین عباس حشمتی عصر امروز در همایش ملی زلزله شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه این شهرستان بر روی گسل‌های متعدد زلزله قرار گرفته است، اظهار کرد: لزوم مدیریت صحیح در حوزه کاهش حوادث غیر مترقبه ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بویین زهرا اضافه کرد: ناکارآمدی زیرساخت‌ها در شهرها موجب ایجاد مشکلات و موانع متعدد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر بویین زهرا از نظر جغرافیایی به صورت افقی در حال گسترش و توسعه است، تصریح کرد: شهرستان بویین زهرا با بیش از 6 هزار کیلو‌متر از خاک استان قزوین، یک سوم مساحت این استان را داراست.

رئیس شورای اسلامی شهر بویین زهرا با اشاره به رشد شهرنشینی عنوان کرد: در شهر بویین زهرا تاکنون اقدامات مختلفی انجام شده که نشان‌گر عزم مسئولان و مدیران این شهر است.

حشمتی با اشاره به اینکه زلزله بویین زهرا در سال 41 تلفات و خسارت شدیدی را بر جای گذاشت، تصریح کرد: قرار گرفتن بویین زهرا بر روی گسل ایپک موجب شده که اهمیت مدیریت بحران در بویین زهرا دو چندان شود.

وی با بیان اینکه لزوم تغییر در بافت‌های فرسوده ضروری است، تصریح کرد: جامعه نظام مهندسی شهرستان از سال استقرار خود در این شهرستان یعنی از سال 78 تاکنون خدمات و برنامه‌های مختلفی را برای توسعه بافت‌های جدید انجام داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بویین زهرا اضافه کرد: نظارت بر ساخت‌ و ساز‌ها در بویین زهرا ضروری است.

حشمتی با اشاره به توانمندی مسئولان این شهرستان برای نوسازی و تعمیر بافت‌های فرسوده روستایی عنوان کرد: تعامل با بخش خصوصی، تعاونی‌ها، بانک‌ها و نهادهای پشتیبانی نقش مؤثری را در شتاب‌گیری نوسازی و همچنین مقاوم‌سازی ساختمان‌ها بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در بویین زهرا طی دو سال گذشته شتاب ویژه و چشم‌گیری به خود گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بویین زهرا خاطرنشان کرد: تحقق وعده‌های توسعه و سازندگی در کشور نیازمند عزم جدی مسئولان است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول