اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های خبرگزاری فارس:

حرکت خبرگزاری فارس در مسیر ارتقای شاخص‌ها پرشتاب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌های خبرگزاری فارس گفت: حرکت خبرگزاری فارس در مسیر ارتقای شاخص‌های کیفی پرشتاب است چنان‌که اکنون نیز در بسیاری از شاخصه‌ها رتبه‌های برتر را در اختیار خود دارد.

حرکت خبرگزاری فارس در مسیر ارتقای شاخص‌ها پرشتاب است

حسن کربلایی در حاشیه بازدید از غرفه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این استان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی به همه ما در هر عرصه‌ای عزت بخشیده که باید قدردان این موهبت باشیم.

مدیرکل امور استان‌های خبرگزاری فارس ادامه داد: در طول سه دهه از عمر انقلاب مطبوعات در دو بخش کمی و کیفی با رشد خیره‌کننده‌ای مواجه بوده‌اند و امروز در سطح مناسبی از توسعه در این حوزه قرار داریم.

وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی با سعه صدر در کنار مطبوعات بوده و گاه مشاهده می‌کنیم در مقابل بسیاری از انتقادات از هر نوع چه منصفانه و چه غیر از آن با خوشرویی و مدارا برخورد اسلامی و رئوفانه دارد.

 لزوم توجه بیشتر مسئولان ارشاد به آموزش خبرنگاران شهرستانی

کربلایی در ادامه با بیان اینکه به موازات توسعه کمی در مطبوعات الزاما به فکر کیفی‌سازی نیز باید باشیم، تصریح کرد: بخشی از این موضوع به نهادهای متولی و بخش عمده‌ای به خود اهالی رسانه برمی‌گردد که با رویکردی حرفه‌ای و گام نهادن در مسیر کیفی‌سازی رضایت خاطر مخاطبین را از نظر تولید اخبار، مقالات و تحلیل‌ها و گزارش‌های با کیفیت و مؤثر در حل مشکلات و نواقص فراهم کنند.

وی آموزش را مهم‌ترین مقوله در راه کیفی‌سازی فعالیت مطبوعات دانست و گفت: مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها و شهرستان‌ها باید در این زمینه از خود همت بیشتری به خرج داده و برای تربیت خبرنگاران حرفه‌ای گام‌های مؤثری بردارند.

حرکت خبرگزاری فارس در مسیر ارتقای شاخص‌ها پرشتاب است 

کربلایی رویکرد خبرگزاری فارس را در همه برهه‌ها و در حال حاضر و برای آینده، انتشار اخبار واقع‌بینانه همراه با شفاف‌سازی در فضایی آرام و منطقی و به دور از جنجال و بزرگنمایی دانست و گفت: در بخش استان‌ها نیز به همت خبرنگاران خوب و ساعی در مناطق و شهرستان‌ها اکنون جایگاهی خوب و قابل قبول در عرصه مطبوعاتی در سطح کشور و در مناطق مختلف داریم که این جایگاه روز به روز در حال ارتقا بوده و آینده‌ای روشن‌تر از امروز در انتظار این رسانه در سطح کشور است، همچنان که اکنون نیز در بسیاری از شاخصه‌ها رتبه‌های برتر را کسب کرده‌ایم.

پرداخت به موقع یارانه مطبوعات تنها ذره‌ای از لطف مسئولان به این قشر است

وی همچنین به مشکلات اهالی مطبوعات در استان‌ها اشاره کرد و گفت: ما خود در بطن این عرصه بوده و همه مشکلات را با همه وجود لمس و احساس می‌کنیم و می‌دانیم که کار مطبوعاتی در شهرستان‌ها و در مناطق محروم تا چه اندازه سخت و طاقت‌فرسا است.

کربلایی افزود: نباید این قشر را به خصوص در شهرستان‌ها تنها گذاشت و مشکلات عدیده آنها را ندید بلکه باید حق و حقوق آنها را بیش از این در نظر گرفت اگر بر این باوریم که خبرنگاری حرفه‌ای پرخطر و از جمله مشاغل سخت و طاقت‌فرسا به شمار می‌رود.

مدیرکل امور استان‌های خبرگزاری فارس به بحث یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: مگر اهالی مطبوعات به غیر از همین اندک دریافتی یارانه‌ها چه مزایای دیگری دریافت می‌کنند، بنابراین لازم است در راه قدردانی و قدرشناسی از همه زحمات آنها و جبران ذره‌ای از این خدمات در راه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه در این مقوله نیز از سوی متولیان امر تسریع به عمل آید. 

 انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول