اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد یزد خواستار شد

توجه مدیران جراید به ارتقای سطح کیفی مطبوعات

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خواستار توجه جدی مدیران مسئول مطبوعات یزد به ارتقای سطح کیفی نشریات استان شد.

توجه مدیران جراید به ارتقای سطح کیفی مطبوعات

بهرام عبدالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: مطبوعات استان یزد نسبت به سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته‌اند اما ضروری است در محتوای رسانه‌های خود پیشرفت بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه حرف اول برای فعالیت در عرصه مطبوعات را علاقه و انگیزه می‌زند، افزود: حرفه خبرنگاری به لحاظ مادی درآمد چندان قابل توجهی ندارد به همین دلیل حضور افراد علاقه‌مند و متخصص در این عرصه سبب رشد کیفی مطبوعات استان خواهد شد.

عبدالحسینی با اشاره به رتبه برتر استان در منطقه به لحاظ محتوای مطبوعات گفت: ضرورت دارد ارتقای محتوای روزنامه‌های استان بیش از گذشته مورد توجه مطبوعات قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعاتی در استان یزد بیان کرد: پیش از جمع‌آوری آثار احساس می‌کردیم اصحاب رسانه در استان رغبت چندانی برای شرکت در جشنواره را ندارند در حالی که آثار دریافتی به جشنواره چیز دیگری را نشان داد.

وی میزان استقبال خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعاتی استان از جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ارسال 594 اثر به دبیرخانه جشنواره و شرکت 210 نفر در این جشنواره نشان‌دهنده آن است که مطبوعات استان نیز به دنبال رشد و پیشرفت هستند.

به گفته وی انگیزه و علاقه جوانان برای فعالیت در این عرصه به طور قطع بر رشد مطبوعات استان تاثیرگذار خواهد بود و اداره ارشاد هم به عنوان دستگاه متولی فرهنگ و هنر استان ضروری است این بستر را فراهم کند.

عبدالحسینی برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فعالان این عرصه، برپایی جشنواره مطبوعات و برگزاری نشست‌های متعدد با اصحاب رسانه را از اقدامات این دستگاه در عرصه مطبوعات برشمرد.

وی همچنین خواستار راه‌اندازی خانه مطبوعات در استان یزد شد و تصریح کرد: در حال حاضر 100 نشریه در استان یزد فعالند که در این میان جای یک تشکل صنفی برای آنها خالی است، از سوی دیگر خانه مطبوعات می‌تواند راهگشای مشکلات اصحاب رسانه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین درخواست کرد: اختلاف سلایق اصحاب رسانه در استان باید کنار گذاشته شود تا با اتحاد بتوان خانه مطبوعات را راه‌اندازی کرد که بی‌شک به نفع مطبوعات استان خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول