اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات قزوین خواستار شد

حضور مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌ها در انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات قزوین گفت: انتخابات نماینده مدیران مسئول و خبرگزاری‌های کل کشور در هیئت نظارت بر مطبوعات 16 آبان ماه برگزار می‌شود و شایسته است که از استان قزوین نیز در این هیئت نماینده‌ای انتخاب شود.

حضور مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌ها در انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات

علی علیمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اعلام خبر فوق اظهار کرد: در اجرای تبصره 4 ماده 10 قانون مطبوعات انتخاب نماینده مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات، 16 آبان ماه در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: افرادی که از 16 آبان ماه سال گذشته تاکنون حداقل یک شماره از نشریه خود را منتشر کرده باشند، پروانه انتشار آنها به دلیل ماده 16 قانون مطبوعات با حکم قطعی دادگاه ابطال نشده باشد و یا حکم محکومیت از فعالیت مطبوعاتی را نداشته باشند، می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

رئیس خانه مطبوعات قزوین ادامه داد: داوطلبان تا 8 آبان ماه فرصت دارند تا مدارک خود را به معاونت امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی ارشاد ارسال کنند.

وی بیان کرد: اخذ رأی با برگه و انتخابات به صورت مخفی برگزار شده و هر مدیر مسئول دارای یک رأی است که قابل تفویض نیست، چنانچه در 16 آبان ماه حد نصاب لازم برای تعیین نماینده حاصل نشود، جلسه بعدی در تاریخ 30 آبان ماه برگزار و نماینده از بین کسانی که بالاترین رأی را داشته‌اند، انتخاب خواهد شد.

رئیس خانه مطبوعات قزوین در خصوص شرایط عمومی داوطلبان گفت: کسانی که دارای حکم مدیر مسئولی هستند، حائز شرایط عمومی نیز بوده و داوطلبان دارای شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به خانه مطبوعات قزوین واقع در بلوار میرداماد (غیاث آباد) چهارراه ساحل طبقه اول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین مراجعه کنند.

علیمحمدی تأکید کرد: در انتخابات گذشته اغلب منتخبان از تهران و گاهی استان‌های دیگر بوده‌اند و از قزوین تاکنون نماینده‌ای انتخاب نشده است.

رئیس خانه مطبوعات قزوین گفت: سامانه «اشتراک» به منظور ترویج و توسعه فرهنگ اشتراک نشریات و اعطای تسهیلات ویژه به مشترکان سامانه راه‌اندازی شده است و درصدی از هزینه‌های اشتراک نشریات در قالب یارانه توسط مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌ها داخلی تأمین و با اعمال تخفیف به مشترکان پرداخت می‌شود.

وی در خاتمه بیان کرد: علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به این سامانه به نشانی www.eshtrak.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول