اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تایید نهایی ارشاد اسلامی انجام شد

آغاز فعالیت دور پنجم خانه مطبوعات در اردبیل

خبرگزاری فارس: با تایید نهایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از زمان برگزاری انتخابات، دور پنجم فعالیت خانه مطبوعات استان اردبیل به صورت رسمی آغاز شد.

آغاز فعالیت دور پنجم خانه مطبوعات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه‌ای که با حضور جمعی از اصحاب رسانه، مطبوعات و اعضای هیئت مدیره سابق و منتخب پنجم خانه مطبوعات اردبیل برگزار شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: آنچه که خانه مطبوعات را رو به جلو و پیشرفت سوق می‌دهد همدلی و هم‌افزایی اعضای خانه مطبوعات و هیئت مدیره جدید است که در یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانند کارها را رو به جلو با نظم و برنامه‌ریزی خاص سوق دهند.

منصور شرفی از مشارکت 85 درصدی اعضای خانه مطبوعات استان در انتخابات 27 شهریور به عنوان مشارکت حداکثری قدردانی کرد و گفت: با تدبیر کمیته اجرایی و برگزاری انتخابات شاهد برپایی باشکوه‌ترین انتخابات در تاریخ خانه مطبوعات بودیم که در صحت و سلامت کامل اجرا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه صحت انتخابات را باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تایید می‌کرد، ما بعد از بررسی برخی شکایات و گله‌مندی‌ها امروز به صورت رسمی صحت انتخابات را اعلام می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در خصوص مشکل پیش آمده در مورد عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات در حوزه سرپرستی نشریات سراسری و جایگزینی عضو علی البدل به جای عضو اصلی ابراز داشت: قرار بود زعفر احدزاده عضو اصلی منتخب خانه مطبوعات در تایید سرپرستی خود مدارک معتبری ارائه کند اما در این کار خللی به وجود آمد و ما با استعلام از وزارت ارشاد و حوزه امور استان‌ها به این حقیقت پی بردیم روزنامه و نشریه‌ای که وی سرپرستی آن را بر عهده داشت سال 90 لغو امتیاز شده و دیگر امکان تایید احدزاده به عنوان نماینده سرپرستی نشریات قابل قبول نبود.

شرفی افزود: احدزاده با مراجعه به ارشاد اسلامی خود استعفا داده و عضو علی‌البدل نمایندگی سرپرستی‌ها مهدی حسین‌نژاد با کسب 73 رای به عنوان عضو اصلی معرفی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: قطعاً با اعضای منتخب خانه مطبوعات و هیئت مدیره و بازرسان این خانه تعامل و همکاری نزدیک خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم اعضای جدید هیئت مدیره بتوانند با برنامه‌ریزی دقیق و سعه صدر بیشتر کارها را به جلو ببرند تا حرکت آنها زمینه انسجام و همدلی را سبب شود نه زمینه نفاق و دو دستگی را.

وی همچنین خواستار تقویت بحث آموزش در بین اهالی رسانه شد و افزود: خانه مطبوعات باید به امر آموزش اهتمام داشته باشند چرا که امروز نشریات و خبرنگاران ما از کمبود آموزش و استمرار آن رنج می‌برند و قطعاً با آموزش‌های پراکنده نمی‌توان کاری از پیش برد.

این مسئول گفت: در سایه آموزش است که مطبوعات از نظر محتوا غنی شده و خبرنگاران با جدیدترین شیوه و انگاره‌های روزنامه‌نگاری آشنا می‌شوند و به صورت استاندارد اقدام به انتشار نشریه محلی می‌کنند.

آرزو دارم همگام با تئاتر مطبوعات نیز صاحب جشنواره سالانه شوند

وی از منتخبان خانه مطبوعات خواست در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های استانی با کیفیت بالا گام بردارند و با این حرکت به تقویت و توسعه رسانه‌های جمعی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: آرزو دارم همانند جشنواره تئاتر که به بیستمین سال از عمرش رسیده است جشنواره و نمایشگاه‌های مطبوعاتی استان نیز به صورت سالانه پیگیر و مستمر طراحی و برنامه‌ریزی شود که اجرای آن را از هیئت‌ رئیسه پنجمین دوره خانه مطبوعات می‌خواهم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شرفی تصریح کرد: ما در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و اهداف تعریف شده باید حرکت کنیم و اجازه ندهیم عده‌ای فضای مطبوعاتی ما را تیره و تار نشان دهند.

خبرگزاری‌ها برای حضور در جشنواره دیجیتال غرفه می‌گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه از برگزاری دومین نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال در اردبیل خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که از 30 مهر تا چهار آبان برقرار می‌شود یک غرفه برای خانه مطبوعات و غرفه‌هایی را نیز برای خبرگزاری‌های فعال در استان در نظر گرفتیم که روز شنبه باید آن را تحویل بگیرند.

وی در پایان سخنان خود از اعزام خبرنگاران به نمایشگاه سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تهران خبر داد و افزود: این نمایشگاه روزهای هفتم تا سیزدهم آبان ماه در تهران برگزار می‌شود که سهمیه استان برای اعزام خبرنگاران دو دستگاه اتوبوس است که باید منتخبین هیئت مدیره خانه مطبوعات در این زمینه برنامه‌ریزی کرده اسامی خبرنگاران را در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهند.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول