اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه وزارتی وزارت ارشاد خبر داد

ورود یک محموله کاغذ مطبوعات به کشور

خبرگزاری فارس: معاون حوزه وزارتی وزا‌رت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ورود محموله کاغذ مطبوعات کشور خبر داد و گفت: با ورود این محموله معضل کاغذ مطبوعات کشور برطرف می‌شود.

ورود یک محموله کاغذ مطبوعات به کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اسماعیل‌پور بعد از ظهر امروز در جریان مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه کتاب در مکان نمایشگاه‌های دائمی این شهر با اشاره به صدور مجوز انتشار 68 هزار و 665 عنوان کتاب در کشور اظهار کرد: این عدد ایران را در دنیای اسلام در رتبه نخست و بین دیگر کشورهای جهان در رتبه دهم قرار داده است.

وی با بیان اینکه حمایت از 93 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در شش ماه نخست امسال از جمله فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است، افزود: بیشترین انتشارات در حوزه دفاع مقدس بوده است.

معاون حوزه وزارتی وزا‌رت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انتشار کتاب "نورالدین پسر ایران" به عنوان پر مخاطب‌ترین کتاب حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حمایت از انتشار بالغ بر 200 عنوان کتاب در حوزه تبیین فتنه 88 نیز از دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه بوده است.

وی با اعلام اینکه فردا در استان ایلام نیز نمایشگاه کتاب افتتاح می‌شود، اذعان کرد: تا پایان امسال در سراسر کشور باید 23 نمایشگاه کتاب دیگر نیز برپا شود.

اسماعیل‌پور از افزایش سرانه مطالعه کتب غیر درسی از 7 دقیقه به 18 دقیقه و 47 ثانیه در کشور خبر داد و گفت: با توجه به این آمار سرانه مطالعه در گیلان نیز افزایش داشته است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باره مردم فرهنگ و ادب‌دوست گیلان تصریح کرد: گیلان از جمله مناطقی بود که در صدر اسلام آغوش خود را برای اهل بیت (ع) و دوستدارانشان باز کرد و به آنها پناه داد.

این مسئول، کتاب "دانشوران و دولتمردان گیل و دیلم" نوشته آیت‌الله احسان‌بخش امام جمعه فقید رشت را یکی از ارزشمندترین کتاب‌های عصر حاضر عنوان کرد و افزود: کتاب پیشینه تاریخی لاهیجان نوشته «محمد علی قربانی» نیز از جمله کتاب‌های ارزشمند گیلان است.

* محموله کاغذ مطبوعات وارد کشور شد

وی گرانی و مشکل کاغذ را یکی از عمده‌ترین مشکلات چاپ و انتشار کتاب دانست و ابراز کرد: با ورود محموله کاغذ مطبوعات به کشور این معضل برطرف می‌شود.

معاون حوزه وزارتی وزا‌رت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصریح بر اینکه در گیلان 205 عنوان کتاب در نیمه نخست امسال منتشر شد، خاطرنشان کرد: امسال این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 228 عنوان افزایش یافته است.

وی با اشاره به جایگاه ناشران گیلانی با توجه به تعداد عناوین منتشر شده مذکور، یادآور شد: ناشران گیلانی در رتبه ششم کشور پس از تهران، قم، اصفهان، خراسان و آذربایجان قرار دارند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه گیلان در حال رسیدن به یک دوران طلایی است، افزود: وزیر ارشاد امروز به یکصد و هشتاد و یکمین سفر استانی خود رفته و نتوانست در این مراسم حضور یابد.

وی تلاش برای ارتقای بیشتر رقم سرانه مطالعه کشور را آرمان وزارت فرهنگ و ارشاد خواند.

* 2 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد

به گزارش فارس، در حاشیه مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان از دو عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

"برای مرگ دست تکان دادم" عنوان کتابی است که درباره خاطرات موضوعی سردار محمد علی حق‌بین آخرین فرمانده گردان کمیل لشکر قدس در دوران دفاع مقدس توسط داود گلی تالیف شده است.

کتاب" لحظات نه چندان جدی" نیز عنوان دیگری از مجموعه شوخی‌ها و ماجراهای طنز زندگی رزمندگان در جبهه‌های دوران دفاع مقدس نوشته قربانعلی هاتف وحید است.

این دو کتاب با حمایت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان منتشر شده است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول