اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

فعالیت دور جدید خانه مطبوعات چهارشنبه آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: فعالیت دور جدید خانه مطبوعات استان اردبیل با نظارت مستقیم و دقیق ارشاد چهارشنبه این هفته آغاز خواهد شد.

فعالیت دور جدید خانه مطبوعات چهارشنبه آغاز می‌شود

منصور شرفی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: انتخابات خانه مطبوعات استان با مشارکت بیش از 87 درصد از اعضای خانه مطبوعات استان اردبیل و با نظارت هیئت اجرایی و مسئولانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد که سرانجام با تایید نهایی اعضای منتخب فعالیت این خانه چهارشنبه 26 مهر ماه با حضور هیئت مدیره قبلی، هیئت اجرایی و اعضای جدید با تودیع و معارفه اعضا اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با استعلام از اداره کل مطبوعات داخلی و خبرگزاری‌های وزارت ارشاد و حوزه امور استان‌ها انتخابات خانه مطبوعات استان اردبیل به تایید نهایی رسیده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای مراسم معارفه نیز از حوزه امور استان‌ها برای حضور در اردبیل دعوت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت دقیق و جامع و کاملی بر این دوره از فعالیت خانه مطبوعات خواهد داشت و ما سنگ بنای این نظارت را از روز انتخابات گذاشته‌ایم.

کاندید انتخاب شده در بخش روزنامه‌های سراسری جای خود را به منتخب علی‌البدل داد

شرفی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سئوال که تکلیف کاندید انتخاب شده از روزنامه سراسری که بدون داشتن مجوز سرپرستی شرکت کرده بود، در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: با نظارتی که صورت گرفت علیرغم اینکه این کاندیدا تعهد کتبی برای ارائه اسناد سرپرستی خود داده بود اما با بررسی مطبوعات داخلی و حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مشخص شد که مجوز این روزنامه سراسری در مهر ماه سال 90 باطل و روزنامه توقیف شده است و این فرد علیرغم دادن تعهد کتبی نتوانست مدرک معتبری ارائه کند.

این مسئول تاکید کرد: کاندید دوم که با اختلاف چهار رای به عنوان علی‌البدل منتخب شده بود به جای وی انتخاب و روز چهارشنبه معرفی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارائه مدارک منتخبین تخفیفی را به این فرد قائل شده بود اما این کاندید علیرغم اینکه تعهد کتبی داده بود با روزنامه توقیف شده در انتخابات شرکت کرده بود که انتخاب وی ملغی و کاندید علی‌البدل به عنوان عضو اصلی معرفی شد.

شرفی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایندگان تام‌‌الاختیاری را برای اجرای احسن این انتخابات معرفی کرده بود، افزود: انتخابات خانه مطبوعات استان اردبیل با حضور حداکثری اعضا برگزار شد و ما در این دوره مصمم هستیم در چارچوب آیین‌نامه و مقررات نظارت فنی و کارشناسی را بر فعالیت خانه مطبوعات ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم حقی از هیچ خبرنگار و یا اهالی مطبوعات ضایع شود، تصریح کرد: ما به در جریان تمام فعالیت‌های آشکار و پنهان اعضای قبلی خانه مطبوعات استان اردبیل هستیم و در این دوره نیز با نظارت کامل و کافی وارد عمل خواهیم شد.

فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید جدی بر آموزش خبرنگاران دارد

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری با اشاره به اینکه خانه مطبوعات طبق اساسنامه باید به مصوبات و وظایف خود به درستی عمل کند، ادامه داد:‌ ما در راستای ارتقای سطح آموزش خبرنگاران از خانه مطبوعات انتظار واقعی داریم و این خانه باید این مسئله را دقیقاً دنبال کند.

شرفی ابراز داشت: با اعضای جدید انتخاب شده بنده آینده خانه مطبوعات استان اردبیل را بسیار روشن ارزیابی می‌کنم و امیدواریم با روی کار آمدن اهالی اصلی خانه مطبوعات استان اردبیل این خانه به وظایف اصلی و واقعی خود عمل کند.

این مسئول در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از افت محسوس اعتبار سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:‌ علیرغم این افت و وضعیت حاکم اعتباری ما قطعاً حوزه اعتباری مطبوعات و نشریات استان را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول