اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بیش از 25 نوع کالای صادارتی محقق شده است

33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

خبرگزاری فارس: مسئول سرویس ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان گفت: بیش از 25 نوع کالای تولیدی از شهرستان کاشان به 33 کشور جهان در هفت ماهه نخست سال‌جاری صادر شده است.

33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد سربند بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان این کالاها  37 هزار و 627 تن به ارزش 163 میلیون و 627 هزار و 500 دلار است که از لحاظ کمی 54 درصد و از لحاظ کیفی 31 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشته است.

وی به رتبه اول و دوم صادرات فرش ماشینی و لوله چدنی از کاشان طی هفت ماهه نخست سال‌جاری اشاره کرد و افزود: گلاب و انواع عرقیجات، اجاق گاز، انواع نخ و الیاف، باسکول سنگین، پریفرم و گرانول پی.وی.سی، پودر صنعتی، زغال قالب، مواد شوینده، سیمان، ضد یخ، انواع ظروف پلاستیک و آرکوپال، انواع کاشی، کولر آبی، مفتول مسی و لنت ترمز از جمله کالاهای صادراتی این شهرستان در این مدت بوده است.

این مسئول همچنین رتبه اول کشورهای افغانستان و عراق به عنوان مقصد فرش ماشینی شهرستان کاشان را یادآور شد و گفت: آذربایجان، آفریقای جنوبی، ارمنستان، ازبکستان، استرالیا، امارات، انگلستان، بحرین، برزیل، بلژیک، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، چین، روسیه، زامبیا، ژاپن، ساحل عاج و گرجستان از دیگر کشورهای مقصد صادرات کالاهای تولیدی از شهرستان کاشان است.

به گفته وی، فرش ماشینی 70 درصد از مجموع کالاهای صادراتی این شهرستان به خارج از کشور در هفت ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

مسئول سرویس ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان، صادرات این شهرستان به لحاظ رتبه‌بندی را در رده 18 استانی عنوان کرد و گفت: کاشان با فعالیت بیش از یک‌هزار و 500 واحد تولیدی و برخورداری از موقعیت مطلوب از نظر وضعیت جغرافیایی، نزدیکی به پایتخت و مرکز استان دارای پتانسیل خوبی در امر صادرات غیرنفتی و رونق اقتصادی منطقه است.

سربند، در پایان راه‌اندازی بخش واردات گمرک کاشان با توجه به مسیر ترانزیت ریلی و جاده‌ای محور شمال به جنوب از این شهرستان به دیگر نقاط کشور و همچنین فعالیت مراکز صنعتی و تولیدی متعدد در این شهرستان به ویژه سایپای کاشان را ضروری دانست و گفت: با راه‌اندازی این بخش زمینه تسریع و تسهیل در خرید و انتقال مواد اولیه به این مراکز و رونق اقتصادی منطقه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول