اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماه نخست سال جاری صورت گرفت

درخواست 1350 فقره ثبت سفارش واردات کالا در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان ثبت سفارشات برای واردات کالا طی سال گذشته در استان زنجان یک هزار و 355 مورد بوده است.

درخواست 1350 فقره ثبت سفارش واردات کالا در زنجان

علی معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: صادرات کالا به منظور جبران ارز مورد نیاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صادرات غیرنفتی استان زنجان گام‌های بلندی برداشته شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم با سیاست‌ها و تدابیر حساب شده و حمایت‌های دولت بتوانیم گام‌های مثبتی را برای رشد و شکوفایی صادرات استان برداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه صادرکنندگان در زمینه تامین ارز نقش بسیار مهمی دارند، تصریح کرد: ارزش صادرات استان زنجان از سال 72 تا سال 90 حدود 3 میلیارد و 50 میلیون دلار بوده است.

وی میزان ثبت سفارشات برای واردات کالا را بیش از 3 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: در مجموع طی سال‌های 72 تا 90 حدود 2 هزار و 997 مورد فعالیت بازرگانی در استان انجام شده است.

معصومی میزان صادرات استان زنجان از سال 84 تا 90 را 2 هزار و 60 میلیون دلار دانست و یادآور شد: در هفت سال اخیر ارزش صادرات استان نسبت به 27 سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته با یک جهش صادراتی در استان زنجان روبه‌رو بوده‌ایم، اضافه کرد: میزان صادرات استان در سال گذشته نسبت به سال 89 حدود 133 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در زمینه صادرات در رتبه نهم کشوری قرار دارد، ادامه داد: سهم استان از صادرات کشور در شش ماه نخست سال جاری 1.6 درصد برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان صادرات کالا از طریق گمرک استان زنجان در سال گذشته نسبت به سال 89 حدود 54 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: سهم استان زنجان از صادرات کشور در سال گذشته 1.9 درصد بوده است.

معصومی میزان ثبت سفارش برای واردات کالا را در سال گذشته 351 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: در مجموع طی سال گذشته یک هزار و 355 سفارش برای واردات کالا در استان ثبت شده است.

وی اظهار داشت: لهستان، آلمان، هند، چین، سوئد، سوئیس، امارات متحده عربی، ایتالیا، اتریش، تایلند، بلژیک، روسیه، اسپانیا و تایوان مهم‌ترین کشورهای مبداء واردات استان زنجان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول