سید عباس روحانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت توزیع اتوبوسهای جدید در اصفهان اظهار کرد: نوسازی اتوبوسهای فرسوده در این ناوگان بسیاری از مشکلات و چالشهای حمل و نقلی اصفهان را برطرف میکند و تحقق این موضوع افزایش رضایتمندی شهروندان را نیز در بر دارد.
وی با بیان اینکه درصدد راهاندازی فاز دوم خط یک BRT اصفهان در ابتدای مهرماه و در نهایت تا ابتدای آبان ماه امسال بودیم، ادامه داد: این فاز از نظر عملیات اجرایی آماده بهرهبرداری بوده اما اتوبوسهای مورد نیاز در این فاز به دلیل نوسانات بازار ارز هنوز تأمین نشده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه نوسانات ارزی و تغییر قیمتها دامنگیر اتوبوسرانی اصفهان نیز شده است، تصریح کرد: در حال حاضر اتوبوسرانی اصفهان نیز مانند تمام مباحث وارداتی برای وارد کردن اتوبوسهای تندرو شهری با مشکلات ارزی مواجه شده است اما این ناوگان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن این مشکلات و راهاندازی فاز دوم خط یک BRT اصفهان انجام میدهد.
وی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان دارای مزیتهای بسیاری است، اضافه کرد: در حال حاضر هیچ اتوبوسی برای نوسازی این ناوگان توزیع نشده است و فرسوده بودن اتوبوسهای موجود در چرخه حمل و نقل عمومی اصفهان هزینههای بسیاری را به این ناوگان تحمیل میکند.
روحانی تاکید کرد: 350 دستگاه اتوبوس فرسوده در اتوبوسرانی اصفهان از مهمترین و عمدهترین مشکلات این ناوگان در سیستم حمل و نقل عمومی اصفهان است.
وی با بیان اینکه همچنین اتوبوسهای مورد نیاز برای خطوط BRT اصفهان نیز از دیگر مشکلات این ناوگان است، افزود: این موضوع دستخوش نوسانات بازار و تغییر قیمتهای ارز قرار گرفته و ناوگان اتوبوسرانی اصفهان را برای تأمین اتوبوسهای تندرو شهری در بلاتکلیفی گذاشته است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه مشکل سوخت CNG مورد نیاز برای اتوبوسهای گازسوز اصفهان نیز هنوز برطرف نشده است، گفت: عدم توازن درآمدها و هزینههای اتوبوسرانی اصفهان نیز از سالهای گذشته دامنگیر این ناوگان شده است.
انتهای پیام/ح20/ض1002