اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

کشتارگاه اردبیل مرکز کشتار دام‌های وارداتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: کشتارگاه صنعتی اردبیل به عنوان مرکز ذبح دام‌های وارداتی تعیین شده است.

کشتارگاه اردبیل مرکز کشتار دام‌های وارداتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روز دامپزشکی در اردبیل اظهار داشت: مشکلات کشتارگاه اردبیل در توجیه نداشتن کشتار و کسب منافع اقتصادی در حال برطرف شدن است به طوری که با واگذاری کشتارهای دام وارداتی به این مجموعه به نظر می‌رسد توان کشتارگاه اردبیل افزایش یافته و این مجموعه از توجیه اقتصادی مناسب برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام حجم اشتغالزایی و در‌آمدزایی استان افزایش یافته و یک فضای مطلوب در این زمینه شاهد و ناظر هستیم.

* آزمایشگاه تخصصی تشخیص عسل تقلبی فعالیتی شاخص دارد

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از عسل به عنوان محصول مهم و استراتژیک استان یاد کرد و گفت: عسل را در دنیا با نام اردبیل و سبلان می‌شناسند که در جهت بالا بردن کیفیت تولید عسل نظارت‌ها مستمر شده و آزمایشگاه مرکزی برای تایید عسل واقعی و تشخیص عسل تقلبی در این استان شکل گرفته که با راه‌اندازی این مجموعه بسیاری از نارسایی‌ها در این حوزه در حال از بین رفتن است.

صالحی یادآور شد: ما در صادرات عسل نیز به وظیفه و مسئولیت خطیر خود عمل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم عسل‌های فاقد استاندارد و کیفیت و یا به شکل تقلبی با نام اردبیل به دیگر مناطق ارسال شود.

این مسئول جایگاه ممتاز اردبیل را در صادرات جوجه یکروزه، آلایش غیر‌خوراکی دام، پوست و دمبه گوسفند و پشم را یادآور شد و بیان داشت: اگر پیش از این مجوز کشوری برای صادرات این محصولات صادر می‌شد امروز دیگر نیازی به مراجعه صادر‌کنندگان به مرکز کشور وجود ندارد و از طریق دامپزشکی استان و نهادهای ذیربط پروسه صادرات طی می‌شود.

 

* صادرات 38 هزار کیلو عسل به مالزی و عربستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از اردبیل به عنوان قطب صادرات جوجه یکروزه خبر داد و افزود: روند تولید و صادرات با کیفیت جوجه یکروزه در اردبیل رو به توسعه است به طوری که ما با همکاری بخش خصوصی روند مطلوب و مناسبی را در صادرات جوجه یکروزه به کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، ارمنستان و آذربایجان شاهد هستیم.

صالحی از صادرات 38 هزار و 500 کیلو عسل در شش ماه اول امسال به کشورهای مالزی و عربستان خبر داد و تصریح کرد: در همین مدت شاهد صادرات پشم شسته به کشور آذربایجان به میزان 8 هزار و 500 کیلوگرم و دمبه گوسفند به کشور آذربایجان به میزان 18 هزار و 500 کیلوگرم بودیم.

این مسئول ادامه داد: این استان همچنین در تولید گوشت سفید با رسیدن به مرز خودکفایی و صادرات مرغ مورد نیاز استان‌های همجوار را نیز نظیر آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان تامین می‌کند تا یک ثبات واقعی در بازار مرغ را نظاره‌گر باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت این استان در کنترل نوسانات قیمت مرغ و مشکلات حاشیه‌ای آن اشاره کرد و گفت: در این استان نه تنها قیمت مرغ به خوبی مهار شد بلکه در بحث بهداشت مرغداری‌ها نیز مراقبت‌ها و نظارت‌های کافی صورت گرفت به طوری که ما با مشکل خاص و بیماری حاد در صنعت دام و طیور مواجه نشدیم.

صالحی عنوان کرد: ما در بحث نظارت بر واحدهای تولید و عرضه واحدهای خام دامی نیز در تمامی شهرستان‌ها اقدامات مثبت و شایسته‌ای را انجام دادیم به طوری که با افزایش اکیپ‌های سیار نظارت‌ها تشدید شده و کشتارهای غیر‌مجاز به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از همکاری خوب دستگاه قضایی در بحث کنترل و رسیدگی به پرونده‌های تخلفاتی در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: کشتارگاه‌های اردبیل چه به صورت صنعتی و چه سنتی با نظارت دقیق و مستمر فعالیت‌شان را انجام می‌دهند و ما حتی بر ذبح شرعی و بهداشتی آنها نظارت داریم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول