اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی خبر داد

واردات 394 هزار تن کالا به آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: شش ماه نخست امسال 394 هزار و 947 تن کالا به ارزش 545 میلیون و 727 هزار و 607 دلار به آذربایجان‌غربی وارد شده است.

واردات 394 هزار تن کالا به آذربایجان‌غربی

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به مقایسه آماری در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته 313 هزار و 909 تن کالا به ارزش 414 میلیون و 191 هزار و 330 دلار به آذربایجان‌غربی وارد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی افزایش 26 درصدی واردات و از نظر ارزش دلاری افزایش 32 درصدی واردات را شاهد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به عمده کشورهایی که واردات از آنها انجام شده است، گفت: عمده کشورهای وارداتی امارات، چین، قبرس، بلژیک و آلمان هستند.

سیداحمدی با اشاره به عمده کالاهای وارداتی به استان، اظهار داشت: ماشین آلات و دستگاه‌های برقی خانگی، ماشین‌آلات مکانیکی، میوه‌های خوراکی، چدن آهن و فولاد، وسائط نقلیه زمینی و اجزا و قطعات آن‌ها، آلومینیوم و مصنوعات آن، مواد پلاستیکی، آخال و تفاله صنایع خوراک‌سازی و مصنوعات گوناگون از فلزات عمده کالاهای وارداتی از طریق مرزهای استان است.

وی در ادامه با اشاره به نوسازی و بازسازی گمرکات استان در سال جاری، ادامه داد: امسال سال بازسازی و نوسازی گمرک‌های استان است و در این زمینه اهتمام جدی وجود دارد.

سیداحمدی از عزم جدی مدیریت ارشد گمرک برای توسعه آموزش و تخصص در این سازمان خبر داد و افزود: همه همکاران گمرکی از بالاترین سطح تا پایین‌ترین رده‌ها نیازمند فراگیری موضوعات جدید علمی و تخصصی در حیطه کاری خود هستند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول