اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

واردات گندم از طریق بندر چابهار

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: انجمن کارخانجات آرد سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت‌های بندر چابهار می‌توانند اقدام به واردات گندم کنند.

واردات گندم از طریق بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ، قبادی در جلسه شورای نظارت و کنترل بازار اظهار داشت: با توجه به وجود کارخانجات آرد متعدد با ظرفیت تولید بالا در این استان، انجمن کارخانجات آرد استان می‌تواند برای افزایش تولید آرد، هزار تن گندم را از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کند.

وی افزود: یکی از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش تولید واحدهایی است که زیر ظرفیت یا با ظرفیت کم فعالیت می‌کنند و کارخانجات آرد سیستان و بلوچستان می‌توانند پس از واردات گندم و فرآوری و تبدیل آن به آرد، بخشی از آن را برای صنایع شیرینی، نان، ماکارونی در استان مورد استفاده قرار دهند و بخش عمده آن با شناسایی کشورهایی که نیاز به آرد استان دارند صادرات مجدد انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز در این جلسه به تامین پروتئین مورد نیاز کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سالیانه نیاز کشور به گوشت قرمز 200 هزار تن است و در این زمینه نیز ظرفیت‌های مناسبی به ویژه در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

مصیب محمدیان افزود: با توجه به منابع و  ظرفیت‌هایی که در زمینه تامین پروتئین و صنعت دام، تولید و کشتار و بسته‌بندی که در این استان موجود است، آمادگی خرید این محصول توسط این شرکت فقط به صورت بسته‌بندی وجود دارد.

وی به حمایت از دامداران و موضوع پرواربندی‌ها اشاره کرد و گفت: در زمینه تامین نهادهای دامی هیچ گونه مشکلی در کشور وجود ندارد، بخش خصوصی این نهاده‌ها را تامین و به استان‌ها نیز بر اساس اعلام نیاز ارسال شده و هم اکنون ذخایر کشور قابل قبول است.

محمدیان شمالی تصریح کرد: ذخایر نهاده‌های دامی کشور تا 6 ماهه سال 92 نیز جوابگوی نیاز خواهد بود و دامداران نباید نگران خشکسالی و از این قبیل مشکلات باشند و در حفظ و نگهداری دامها تلاش کنند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز در ادامه این جلسه افزود: در سیستان و بلوچستان با توجه به ذخیره مناسب نهاده‌های دامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی آمادگی تحویل این نهاده‌ها را به دامداران دارد.

وی گفت: مناطق مختلفی از استان را هم از جمله منطقه چابهار می‌توان با توجه به ایجاد زیر ساخت‌ها به عنوان مرکز قرنطینه دام اعلام تا بخشی از گوشت مورد نیاز کشور تامین و حتی صادرات نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول