اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

واردات کالاهای غیرنفتی به لرستان کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان از کاهش واردات غیرنفتی به این استان خبر داد و گفت: در سال‏های قبل پنج برابر صادرات، واردات به استان داشته‌ایم که در حال حاضر به دو برابر رسیده و به نفع صادرات، کاهش واردات داشته‏ایم.

واردات کالاهای غیرنفتی به لرستان کاهش یافته است

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب الله دهمرده ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر لرستان در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در سال‏های قبل ما پنج برابر صادرات، واردات داشتیم که در حال حاضر واردات غیرنفتی این استان به دو برابر رسیده و به نفع صادرات، کاهش واردات داشته‏ایم.

وی افزود: استان لرستان در ابعاد مختلف دارای استعدادها و ظرفیت‏های فراوانی است که باید با داشتن برنامه‏ریزی بلند، میان و کوتاه مدت بتوانیم شرایط شکوفایی این استعدادها را فراهم و در یک بازه زمانی منطقی بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم، تا صادرات و واردات غیرنفتی برابر شود.

دهمرده خاطرنشان کرد: نظام شکوهمند جمهوری اسلامی پس از شکل‌گیری و استقرار در کشور، در سایه رهبری‌های حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی قاطع مردم همواره در عبور از گذرگاه‌های سخت، موفق و سربلند بوده است.

وی اظهار داشت: استان لرستان به عنوان بخشی از سرزمین مقدس ایران اسلامی از استعدادها و توانمندی‌های بی‌شماری برخوردار است که شکوفایی این قابلیت‌ها، رسالت سنگین و خطیر مدیران و مسئولان است.

استاندار لرستان گفت: دور از دسترس نیست که درآمد حاصل از صادرات نفتی، در زمینه توسعه زیرساخت‏ها مصرف شود، نه در زمینه‏هایی که در ایران قابل تولیدند و اثبات شده ما می‏توانیم و این نخستین بار نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز کارهای بزرگی در زیرساخت‏ها، حمل و نقل و سدها در سطح لرستان در حال حال انجام است.

دهمرده گفت: در قسمت داروسازی اکسیر ما رتبه ممتاز را در کل کشور کسب کرده‏ایم که این مهم حاصل تلاش شبانه‏روزی، عالمانه و جهادگونه دست اندرکاران است.

در این همایش از صادر کنندگان برتر و نمونه استان لرستان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول