اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

واردات 62 میلیارد دلاری کالا در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل اروپا، آمریکا و کشوهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان واردات کشور در سال گذشته 62 میلیارد دلار بوده است.

واردات 62 میلیارد دلاری کالا در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالحمید اسدیان شامگاه شنبه در بزرگداشت روز ملی صادرات با اشاره به اینکه میزان واردات کشور در سال گذشته 62 میلیارد دلار بوده است، اظهار داشت: باید از کارآفرینی و تولید داخلی حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه شدت یافتن فشار اقتصادی و تحریم دشمنان علیه کشور سبب دست یافتن به راهکارهای مناسبی شده است، خاطرنشان کرد: فشار دشمنان سبب جهش کشور در مسائل مختلف شده است.

مدیرکل اروپا، آمریکا و کشوهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته از سنگلاخ دشمنان عبور کرده‎ایم، تصریح کرد: از سال 84 تاکنون همیشه در بخش‎های مختلف اقتصادی جلوتر از برنامه‎ها حرکت کرده‏ایم.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری کشور برای صادرات در دوران بعد از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 11 میلیارد دلار بوده است، اضافه کرد: در شش ماه نخست سال جاری نیز میزان صادرات کشور 16 میلیارد دلار برآورد شده است.

اسدیان با تاکید بر اینکه میزان صادرات کالا به کشورهای آسیایی افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان علیه کشور بازارهای جدیدی برای صادرات پیدا شده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات کالا از کشور به کشورهای اروپایی کاهش یافته است، یادآور شد: صادرات کالا به کشورهای آفریقا و سایر کشورهای پیرامونی مورد هدف قرار گرفته است.

مدیرکل اروپا، آمریکا و کشوهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه باید بازارهای هدف صادرات را شناخته و کالای مورد نظر را بر اساس سفارشات تولید کرد، تصریح کرد: باید در حال حاضر بازارهای کنونی را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آنچه به عنوان مزیت شناسایی شده است باید ظرفیت‌سازی شود، خاطرنشان کرد: رایزنی و اعزام هیئت‎های تجاری به کشورهای مختلف برای شناسایی و جذب بازارهای هدف صادرات از جمله اقداماتی است که در سال‎های اخیر بر آن برنامه‏ریزی‎های زیادی شده است.

اسدیان با تاکید بر اینکه با شناسایی بازارهای جهانی از رقابت منفی بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پیشگیری می‏شود، اضافه کرد: باید در این زمینه برنامه‏ریزی شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول