اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی اعلام کرد

انجام 54 درصد واردات زمینی کشور از طریق آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: 54 درصد واردات زمینی کشور از طریق آذربایجان‌غربی انجام می‌شود.

انجام 54 درصد واردات زمینی کشور از طریق آذربایجان‌غربی

بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی با دارا بودن پنج مرز جاده‌ای، یک مرز ریلی و یک مرز هوایی جایگاه خاصی از نظر مبادلات تجارت در سطح بین‌الملل دارد.

وی با اشاره به وجود بزرگ‌ترین مرز جاده‌ای کشور در این استان، تصریح کرد: مرز بازرگان بزرگ‌ترین مرز جاده‌ای و مهم‌ترین مسیر به اروپا است.

طالبی با اشاره به جایگاه آذربایجان‌غربی در زمینه مبادلات تجاری، افزود: از پنج کریدور فعال منطقه‌ای چهار کریدور فعال در این استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به موفقیت‌های آذربایجان‌غربی در زمینه ترانزیت کالا و بار، خاطرنشان کرد: کسب رتبه یک تردد مسافر، رتبه یک ترانزیت جاده‌ای و ظرفیت 54 درصدی واردات از مواردی است که این استان را به استانی فعال در این زمینه تبدیل کرده است.

طالبی با بیان اینکه 54 درصد واردات زمینی از طریق آذربایجان‌غربی انجام می‌شود، گفت: این استان رتبه سوم ترانزیت جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر توسعه پایانه‌های مرزی، اعلام کرد: تلاش می‌شود عقب‌ماندگی‌های موجود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن جبران کنیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی ادامه داد: این اداره برنامه‌های ویژه‌ای در مرزها دنبال می‌کند که نتیجه آن منجر به افزایش سرعت عملیات با محوریت حفظ و شأن منزلت انسانی است.

طالبی از ایجاد زیرساخت مخابراتی در پایانه‌های مرزی خبر داد و گفت: تجهیز پایانه‌ها به دوربین نظارتی و تأمین باسکول از جمله این زیرساخت‌ها است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول