اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان بوشهر:

تحریم‌ها بر صادرات و واردات استان بوشهر بی‎تاثیر بوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: اعمال تحریم‎ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر روند صادارت و واردات استان بوشهر بی‎تاثیر بوده است.

تحریم‌ها بر صادرات و واردات استان بوشهر بی‎تاثیر بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر امیرحسین محتشم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود تحریم‎ها، صادرات و واردات در استان بوشهر کاهش نداشته که این نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح پلیس پیشگیری ادامه داد: استقرار پلیس پیشگیری بر اساس ماده 29 قانون و مقررات سازمان ملی استاندارد در استان بوشهر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 29 که مبنی بر مکلف شدن ماموران نیروی انتظامی در همه مراحل اجرای این قانون است، این طرح با همکاری بازرسان و کارشناسان این سازمان، برای شتاب‎بخشی در امور و جلوگیری از تشریفات اداری به نحو مطلوب‎تر نظارت صورت می‎گیرد.

محتشم با بیان اینکه در صورتی بخش تولید ملی شعار امسال تحقق پیدا خواهد کرد که از سرمایه ایرانی حمایت شود، یادآور شد: اگر هزینه‎ها را کاهش دهیم به تولیدات داخلی کمک خواهد شد و مصرف‎کنندگان نیز به سمت مصرف تولیدات داخلی روی می‎آورند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه موجب مصرف کالاهای خارجی در بین مردم می‎شود، کیفیت بالا و قیمت پایین است که این امر باید مورد توجه تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد و آنان باید در زمینه تولیدات، عرضه آنها و ایجاد اطمینان‌‌خاطر بین مردم جامعه با دقت عمل کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: توجه به مقوله استانداردسازی توسط تولیدکنندگان داخلی بسیار ضروری است زیرا بی‎توجهی به این امر مهم موجب خسارت‎های جبران‎ناپذیر به اقتصاد کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: استانداردسازی محصولات سبب رقابت‎پذیری، توسعه زیربنایی کشور و ایجاد اطمینان‌خاطر در بین مصرف‎کنندگان است.

محتشم اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 9 هزار اظهارنامه صادرات و واردات به اداره‌کل استاندارد استان بوشهر ارجاع شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر یادآور شد: پارسال از ورود 89 محموله به کشور به دلیل انطباق نداشتن با استاندارد ملی ممانعت شد که نسبت به سال 89، 23 درصد افزایش داشت.

محتشم بیان کرد: مقصد واردات این کالاها بندرهای بوشهر، گناوه و کنگان و مبدأ نیز کشورهای مالزی، امارات، چین و مبدأ برخی از کالاها نیز اتحادیه اروپا بود.

وی گفت: امسال روش جدیدی برای ثبت سفارش کالا انجام شده است که از ورود کالاهای مغایر با استاندارد ملی جلوگیری می‎کند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول