اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

اساس جبهه جنگ اقتصادی روی دوش صنعتگران است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به تحریم‌های تمام عیار دشمنان تاکید کرد: اکنون اساس جبهه جنگ اقتصادی روی دوش صنعتگران کشور قرار دارد.

اساس جبهه جنگ اقتصادی روی دوش صنعتگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش ظهر امروز در آیین روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان‌شمالی اظهار کرد: امروز صنعتگران ما در جنگ اقتصادی، همان رزمندگان و لشکریان دفاع مقدس هستند.

وی افزود: امروز در جبهه‌ای قرار داشته که مثل دفاع مقدس نیاز به مجاهدت و از خودگذشتگی برای عبور از این مقطع هستیم.

احمدی‌بیغش با بیان اینکه دشمن چون آن روز تمام فکرش این بود که مردم را با جنگ نظامی شکست دهد و نتوانست، گفت: اکنون دشمن سعی می‌کند مردم را با جنگ اقتصادی شکست دهد.

وی مقابله با دشمنان در جنگ اقتصادی را نیازمند فرهنگ‌سازی عنوان کرد و افزود: اگر کاری فرهنگ‌سازی نشود، درست انجام نمی‌شود برای انجام درست کارها باید فرهنگ‌سازی صحیحی انجام شود.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین بر خروج از صادرات تک محصولی و اتکا به درآمدهای نفت تاکید کرد و گفت: امروز باید به فکر آیندگان باشیم اگر نفت تمام شود و ما کاری انجام ندهیم.

وی با بیان اینکه مردم باید روی نفت و درآمدهای آن خط بکشند، تصریح کرد: باید به سمتی برویم که فرزندان ما با عزت زندگی کنند.

احمدی‌بیغش بر استفاده از ظرفیت‌های سایر بخش‌ها در کشور تاکید کرد و گفت: ما از منابع سرشار و خدادادی که در این کشور و اقلیم داریم باید استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی تصریح کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم تا حداکثر 30 سال آینده نفت تمام می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور را توجه به بخش فرآوری عنوان کرد و گفت: با انجام فرهنگ‌سازی و حمایت از این بخش، ارزش افزوده نصیب فعالان بخش‌های مختلف و کشور خواهد شد.

احمدی‌بیغش وجود 130 معدن در استان خراسان‌شمالی را مورد اشاره قرار داد، اظهار کرد: بخش عظیمی از این معادن مربوط به معادن سنگ بوده که متأسفانه اکنون عمده محصولات معدنی به صورت خام از کشور خارج شده و منافع آن نصیب سایر کشورها به خاطر فرآوری و عرضه آن می‌شود.

وی از خراسان‌شمالی به عنوان با استعدادترین منطقه کشور یاد کرد و گفت: بخش کشاورزی این استان قابلیت‌های بالایی را داشته از این رو به دنبال این هستیم که بحث ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را در بخش کشاورزی استان حمایت کنیم.

استاندار خراسان‌شمالی تاکید کرد: دولت باید بانک‌ها را مجاب کند که کشاورزان را در این بخش تقویت کنند و این مسئولیت به مجموعه دولت مربوط می‌شود.

وی ایجاد امکانات زیرساختی نظیر انبار، سردخانه برای توسعه بخش کشاورزی را در خراسان‌شمالی ضروری برشمرد و گفت: با فراهم کردن این زیرساخت‌ها ارزش افزوده محصولات کشاورزی رقم می‌خورد.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از کشورها اجناس بی‌کیفیت خودشان را به خاطر توجه به فاکتورهایی مثل بسته‌بندی و فرآوری، به سه برابر قیمت به ما می‌فروشند.

وی با تاکید بر اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه فرآوری محصولات باید جدی گرفته شده و توجه لازم شود، گفت: بر همین اساس باید توانمان را در همه صنایع و بخش‌ها روی فرآوری بگذاریم.

استاندار خراسان‌شمالی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را توجه به تولید داخل و استفاده از ظرفیت‌هایی مثل فرآوری عنوان کرد و گفت: مردم باید بدانند اقتصاد مقاومتی همین است و باید سختی‌ها را تحمل کرد تا بتوانیم از نفت جدا شویم.

وی نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی را برای فرهنگ‌سازی در این زمینه برشمرد و افزود: رسانه ملی باید این باور را به مردم بدهند که نفت تمام شده است و در این زمینه فرهنگ‌سازی کند.

احمدی‌بیغش همچنین در بخش دیگری به ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل در استان اشاره کرد و گفت: برای تقویت حوزه‌های مختلف در خراسان‌شمالی نیاز به خط ریلی و زیرساخت‌ها داریم.

وی اضافه کرد: اکنون زیرساخت‌های اولیه هم در این استان وجود ندارد اگر بتوانیم منطقه ویژه اقتصادی را ایجاد کنیم مردم و نظام از خیر و برکات آن استفاده می‌کنند.

آیین گرامیداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان‌شمالی در سالن اجتماعات اداره کل پست استان برگزار شد.

در این آیین از هشت صادرکننده نمونه و 25 فعال صادراتی استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول