اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول پاکستان در مشهد:

پاکستان و ایران درصدد توسعه و تحکیم روابط اقتصادی هستند

خبرگزاری فارس: سرکنسول پاکستان در مشهد با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه اختصاصی پاکستان در جمهوری اسلامی ایران زمینه توسعه و تحکیم روابط اقتصادی دو کشور است، گفت: پاکستان و ایران درصدد توسعه و تحکیم روابط اقتصادی هستند.

پاکستان و ایران درصدد توسعه و تحکیم روابط اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قاضی حبیب عبدالرحمان پیش از ظهر امروز در آستانه برگزاری نمایشگاه اختصاصی پاکستان در مشهد مقدس در نشست خبری اظهار کرد: در چند سال اخیر روابط ایران و پاکستان به طور چشمگیری توسعه یافته است.

وی افزود: رهبران دو کشور با توجه به قرابت فرهنگی، دینی و اقتصادی دو کشور مصمم هستند تا این روابط فارغ سیاست، توسعه یابد.

عبدالرحمان با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه در ایالت پنجاپ پاکستان در خردادماه سال جاری خاطرنشان کرد: سفر استاندار خراسان رضوی به پاکستان دستاوردهای مهمی به دنبال داشت که برگزاری این نمایشگاه در راس این دستاوردهاست.

سرکنسول پاکستان در مشهد تصریح کرد: نمایشگاه اختصاصی در راستای توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان خرداد ماه سال جاری در ایالت پنجاپ پاکستان برگزار شد و در رابطه متقابل آن، هفته آینده نمایشگاه لاهور پاکستان را در مشهد برگزار می‌کنیم.

وی در ارتباط با نوسانات اقتصادی عصر حاضر اذعان داشت: در شرایطی که بازار اقتصاد جهانی دچار التهابات جدی شده و سبب بروز مشکلات اقتصادی در سطح ملی و بین‌المللی جوامع گشته، ایران و پاکستان باید با امضای تفاهمنامه و توافقنامه‌های کارساز و مفید در توسعه این روابط و رونق اقتصاد دو کشور کمک کنند.

عبدالرحمان ادامه داد: تاکنون به ارزش یک میلیارد دلار مبادلات و روابط تجاری میان ایران و پاکستان صورت گرفته و هدف توسعه روابط و رساندن این رقم به مبلغ 5 میلیارد دلار در آینده نزدیک است.

وی یادآور شد: ظرفیت‌ها و مرزهای مشترکی میان دو کشور دوست و همسایه وجود دارد که نیازمند هم‌اندیشی در جهت مسیردهی آنها برای ارائه راهکارها و اعتلای اقتصاد دو کشور است.

عبدالرحمان مبنای این توسعه را در بخش آموزشی و فرهنگی دانست و افزود: بسترساز تعامل مثبت دو کشور و تقویت همکاری‌ها نیازمند توسعه روابط در بخش آموزشی، فرهنگی و رابطه مستقیم مردم ایران و پاکستان است.

وی تاکید کرد: نمایشگاه محصولات پاکستان در راستای گفت‌وگوی مستقیم تجار و سرمایه‌داران پاکستانی و ایرانی باید منجر به دستاوردهای مثمرثمری در تقویت بخش اقتصاد و بهبود روابط اقتصادی دو کشور شود.

سرکنسول پاکستان در مشهد از گشایش دو گذرگاه مرزی خبر داد و گفت: در راستای اهداف این تعامل درصدد هستیم که با گشایش دو گذرگاه مرزی سهولت در رفت و آمد ایران و پاکستان ایجاد کنیم؛ برای یک مرز توافق صورت گرفته و تا شش ماه آینده باز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه بهبود و ارتقای روابط ایران پاکستان، ایجاد مکانیزم ساده‌تر برای رفع مشکلات بازرگانان بوده تا با کاهش چالش‌ها، روند افزایش دستاوردها را شاهد باشیم.

عبدالرحمان با اشاره به  قاچاق کالا از مرز دو کشور یادآور شد: برای ریشه‌کن سازی قاچاق کالا باید تسهیلاتی در زمینه گمرک و تجارت برای گسترش قانونی تجارت شویم.

وی در خاتمه اظهار کرد: اگرچه جمهوری اسلامی ایران در تحریم بسر می‌برد اما نکته مهم متضرر شدن مللی است که ایران را تحریم کرده‌اند؛ پاکستان تمام تلاش خود را برای توسعه روابط اقتصادی با ایران و تعامل هرچه بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول