اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه:

نخستین گام در ترمیم اقتصاد کشور جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه گفت: نخستین گام در ترمیم اقتصاد کشور جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی است.

نخستین گام در ترمیم اقتصاد کشور جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد خوش‌چهره صبح امروز در جمع روحانیون دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی و کارکردهای آن باید تبیین و تشریح شود، اظهار کرد: اقتصاد فعلی کشور ما در حالت فوق‌العاده قرار دارد و از چند جهت آسیب جدی خورده است.

وی با تحلیل روش‌های اقتصادی دولت‌ها بعد از انقلاب اسلامی افزود:  ما در هر دولتی شاهد این هستیم که نسبت به دولت قبل اقتصاد کشور بیش از پیش به نفت وابسته‌ شده است.

خوش‌چهره همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین سیاست‌های بلند‌مدت بدون اتکا به درآمدهای نفتی، تصریح کرد: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی نخستین اصل استراتژیک اقتصاد مقاومتی است، به عبارت دیگر باید مقاومت آسیب‌پذیری‌مان را تشخیص دهیم و در مواردی مانند کاهش وابستگی‌ها آن را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: تشخیص نقاط آسیب‌پذیر فوق‌العاده مهم و حیاتی است؛ به عبارت دیگر یکی از این نقاط، هدف قرار دادن باور و اعتقاد مردم است که بخشی از آن با تبلیغات، سمپاشی و بخشی نیز با کاستی‌های تدبیر داخلی ممکن است به وجود آید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نظام اسلامی شرایط و بحران‌های سخت و دشواری را پشت سر گذاشته است، افزود: شناخت اولویت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت به خصوص مدیریت اقتصادی کشور مهم است و نخستین گام برای ترمیم ضربه‌های وارد شده به اقتصاد کشور جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه نامگذاری چهار سال اخیر با توجه به مباحث اقتصادی نشان از درک صحیح مقام معظم رهبری در این حوزه دارد، تأکید کرد: در چنین فضایی قطعاً بررسی الزامات، بسترها، شرایط، مکانیزم‌ها و پیامدها لازم است به عبارت دیگر درک صحیح از این موقعیت با توجه به بصیرت و آگاهی نسبت به اقتصاد مقاومتی، شیوه‌های اجرایی، پیامدها و آثار آن باید به وجود آید تا در این شرایط نوع مقابله را ایجاد کند.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول