اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان:

اقتصاد مقاومتی بستر غلبه بر چالش‌های اقتصادی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان گفت: اقتصاد مقاومتی غلبه کردن بر تمامی چالش‌هایی است که دشمنان برای فشار وارد کردن بر افراد جامعه ما طراحی کرده و با تمام توان و انرژی خود در صدد اجرای آن هستند.

اقتصاد مقاومتی بستر غلبه بر چالش‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قادرزاده ظهر امروز که در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه کردستان با موضوع «اقتصاد مقاومتی، آری یا نه» سخن می‌گفت، اظهار داشت: وظیفه تک تک افراد جامعه است که در مقابله با این هجمه‌های گسترده دشمنان مسیری را دنبال کرده و ادامه دهند و به هر دلیلی مجبور به ترک آن نشوند و اینجاست که اقتصاد مقاومتی به عنوان راه برون‌رفت از مشکلات موجود جامعه مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: در حقیقت اقتصاد مقاومتی غلبه کردن بر تمامی چالش‌هایی است که دشمنان ما برای فشار وارد کردن بر افراد جامعه ما طراحی کرده و با تمام توان و انرژی خود در صدد اجرای آن هستند.

وی اضافه کرد: یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی افزایش دانش عمومی مردم است و وظیفه نخبگان جامعه است که منافع این برنامه را به مردم معرفی کرده و در توضیح این مسئله باید اشاره کنم که قطعاً به دست آوردن منفعت بدون سختی امکان‌پذیر نیست.

قادرزاده تصریح کرد: امروز جامعه ما اگر بخواهد با توزیع درآمد و منابع به توسعه‌یافتگی نایل آید، باید هم دانش داشته باشد و هم در مقابل هجمه‌های دشمنان مقاومت کند، حال آنکه این هدف چه اندازه محقق شده است بستگی به کارکرد ما خواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان بیان داشت: در بحث اقتصاد دو بعد محدویت و نیاز نامحدود بشری مطرح می‌شود و اقتصاد همواره با مقوله مقاومت یا مغلوب کردن همراه بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: کلمه اقتصاد از یک کلمه یونانی به معنای مدیریت خانواده گرفته شده و همچنان که در یک خانواده نیازهای متعددی وجود دارد، مدیر خانواده تعیین‌کننده سیستم اقتصادی است و باید به گونه‌ای عمل کند که خانوار بتواند نیازهایش را با توجه به بعد زمانی به شیوه مناسب تعیین کند و در غیر این صورت خانواده موفق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در سطح وسیع‌تر مثل شهر یا کشور با جامعه جهانی که تحت عنوان اقتصاد جهانی مطرح است طبیعتاً به دلیل بعد کاری وسیع‌تر، کار پیچیده‌تر می‌شود.

وی بیان داشت: در حقیقت اقتصاد علم تخصیص بهینه منابع محدود به نیازهای نامحدود بشری است، پس باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه منابع ما به شکلی منطقی به نیازها تخصیص پیدا کند که کمترین اصطکاک در جامعه به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این هدف تابع کسانی است که برنامه را دریافت می‌کنند و در واقع اقتصاد یک برنامه و اقتصاددان یک برنامه‌ریز است و این جامعه است که مجری برنامه‌ها محسوب می‌شود.

قادرزاده در پایان تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که اگر جامعه ظرفیت لازم را برای حرکت به این سمت داشته باشد موقعیت مناسب برای اجرای آن برنامه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول