اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت آبرسانی خلیج فارس اعلام کرد

600 هزار متر مکعب ظرفیت انتقال آب طرح بزرگ آبرسانی از سد کوثر

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت آبرسانی خلیج فارس گفت: ظرفیت انتقال آب در انتهای طرح بزرگ آبرسانی از سد کوثر به شهرهای حاشیه خلیج فارس 600 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.

600 هزار متر مکعب ظرفیت انتقال آب طرح بزرگ آبرسانی از سد کوثر

فرزاد جهانمرد امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: ظرفیت فعلی این طرح آبرسانی 300 هزار متر مکعب و ظرفیت انتقال آب در ابتدای طرح 345 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح بزرگ آبرسانی تامین آب شرب شهرها و روستاهای حاشیه خلیج فارس و منبع تامین آب آن نیز سد کوثر واقع بر رودخانه خیرآباد در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

جهانمرد ادامه داد: طول خط انتقال این طرح 762 کیلومتر از محل سد کوثر تا بندرلنگه در استان هرمزگان و قطر آن نیز یک هزار و 800 میلیمتر است ضمن اینکه چهار ایستگاه پمپاژ با ارتفاع پمپاژ 740 متر دارد.

مدیر شرکت آبرسانی خلیج فارس یادآور شد: برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت بر روند تامین، تصفیه، انتقال و تحویل آب بهداشتی از ابتدا تا انتهای طرح آبرسانی مطابق با سیاست‎های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‎های بخش خصوصی برای واگذاری بهره‎برداری و نگهداری بخش‎های مختلف طرح، حراست و حفاظت فیزیکی از تاسیسات مورد بهره‎برداری و سایر فعالیت‎ها به منظور افزایش بهره‎وری و ارتقای سطح خدمات از جمله وظایف و خدمات شرکت آبرسانی خلیج فارس محسوب می‎شود.

جهانمرد تعیین و ابلاغ کنترل‏های حجم آب دریافتی، حجم آب تصفیه شده و میزان آب تحویلی به مشترکان در شرایط عادی و بحرانی و تلاش به منظور به حداقل رساندن زمان قطع آب در اثر وقوع حوادث اضطراری در سطح تاسیسات تحت پوشش را از دیگر وظایف این شرکت عنوان کرد.

این مسئول متذکر شد: حوزه فعالیت شرکت مدیریت آبرسانی خیلج فارس مناطق شهری ور وستایی واقع در محدوده جغرافیایی و تحت پوشش در استان‎های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان است.

مدیر شرکت آبرسانی خلیج فارس بیان کرد: دفتر مرکزی این شرکت در شهر بوشهر واقع شده که به دلیل وسعت و گستردگی پروژه و همچنین ضرورت تعامل بیشتر با سایر استان‏ها و پاسخگویی و نظارت لازم بر مشترکان، دفاتر نمایندگی و بهره‎برداری در استان‏های خوزستان و هرمزگان نیز تاسیس شده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول