اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر:

52 درصد آب شرب بوشهر از خط آبرسانی کوثر تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری بوشهر گفت: خط آبرسانی کوثر در مسیر خود در بوشهر 52 درصد آب شرب شهرهای این استان را تامین می‌کند.

52 درصد آب شرب بوشهر از خط آبرسانی کوثر تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محسن درفشان ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش دانش‌بنیان تامین آب  شرب استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: خط آبرسانی به شهرهای حاشیه خلیج فارس از سد کوثر از پنج استان می‌گذرد و 450 کیلومتر از این خط در استان بوشهر قرار دارد.

وی گفت: خط آبرسانی به شهرهای حاشیه خلیج فارس از استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و فارس می‌گذرد.

این مسئول افزود: سد کوثر در فاصله 45 کیلومتر جنوب غربی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویر احمد بر روی رودخانه خیرآباد در محلی به‌نام دوک قرار گرفته است.

درفشان تاکید کرد: خط آبرسانی کوثر از مهم‌ترین منابع آبی استان بوشهر به شمار می‌رود و حجم آن 580 میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خاطر نشان کرد: تصفیه‌خانه این سد یه صورت سه مدول هر کدام به ظرفیت 1.5 میلیون متر مکعب در ثانیه طراحی و ساخته شده است.

وی بیان کرد: خط انتقال آب کوثر از سد کوثر به شهرهای حاشیه خلیج فارس به ظرفیت چهار متر مکعب در ثانیه از مخزن 20 هزار متر مکعبی آغاز می‌شود و شامل 754 کیلومتر خط اصلی تا بندر لنگه و چهار ایستگاه پمپاژ 40 محل انشعاب برای برداشت آب در طول خط است.

این مسئول اضافه کرد: خط کوثر در مسیر خود در استان بوشهر به ترتیب از شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، بوشهر، تنگستان، دشتی و دیر و کنگان عبور می‌کند و 52 درصد آب شرب شهرهای استان بوشهر را تامین می‌کند.

44 درصد منابع آبی بوشهر از استان فارس تامین می‌شود

درفشان گفت: علاوه بر خط کوثر 44 درصد آب استان از منابع آبی استان فارس و چهار درصد هم از منابع تامین درون استانی بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری بوشهر در ارتباط با سوابق تامین آب در استان بوشهر گفت: تامین آب از طریق چاه، تامین آب با افزایش تعداد چاه‌ها، از طریق رودخانه، از طریق چشمه و چاه و تامین آب از سد کوثر مراحل مختلف تامین آب در استان بوشهر بوده است.

وی بیان کرد: این منابع شامل 55 حلقه چاه در شهرهای کاکی، دیر، کنگان، دیلم، برازجانف خورموج و جم است که حجم آن نیز 2 میلیون و 650 میلیون متر مکعب می‌شود.

نیاز آبی شهر بوشهر روزانه 95 هزار متر مکعب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر بیان کرد: شهر بوشهر 54 هزار و 209 فقره انشعاب دارد و نیاز آبی متوسط روزانه شهر بوشهر 95 هزار متر مکعب است.

درفشان ادامه داد: در حال حاضر ایت میزان آب از طریق دو خط انتقال کوثر و دوم آبرسانی تامین می‌شود و این شهر دارای مخزن 70 هزار مترمکعبی است و در حال حاضر یک مخزن 20 هزار متر مکعبی در حال احداث است.

وی اذعان داشت: تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم، مهندسی مجدد ایستگاه‌های پمپاژ، رفع نقاط حادثه‌خیز خطوط دوم و سوم آبرسانی به استان بوشهر بخشی از اقدام انجام شده و پیش‌بینی شده برای حل مشکل کم آبی در بوشهر است.

همایش دانش‌بنیان تامین آب شرب استان بوشهر صبح امروز در سالن اجتماعات بانک صادرات بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول