اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خبر داد

اجرای طرح‌های آبرسانی به 705 روستای آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های آبرسانی به 705 روستای آذربایجان‌غربی در دست اجرا است.

اجرای طرح‌های آبرسانی به 705 روستای آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رسول اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح‌های آبرسانی در حال حاضر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند که 450 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها شامل یک هزار و 700 کیلومتر شبکه لوله‌گذاری، 40 حلقه چاه عمیق و 6 هزار مترمربع مخزن است.

اکبری همچنین اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به 170 روستای استان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گفته وی با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به 170 روستای استان، 70 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند و شاخص بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم به 84 درصد می‌رسد.

اکبری در عین حال تصریح کرد: شاخص برخورداری کل روستاهای استان از تأسیسات آب آشامیدنی سالم 97.4 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی ادامه داد: تعداد انشعابات آب موجود در سطح روستاهای استان حدود 206 هزار و 860 فقره است که سال گذشته 81 روستا به روستاهای زیر پوشش این شرکت و بیش از 12هزار انشعاب در سطح استان به تعداد انشعاب‌های موجود اضافه شده است.

وی به وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی استان نیز اشاره کرد و از راه‌اندازی 36 تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: در حال حاضر شش واحد تصفیه‌خانه در روستاهای قولنجی ارومیه، چفره تکاب، وار و دیزج خوی، گوی تپه مهاباد و ملاس سردشت ساخته می‌شود که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

اکبری اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 250 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با بهره‌برداری از آن‌ها 25 هزار نفر از جمعیت روستایی استان از مزایای سامانه تصفیه‌خانه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

اکبری اظهار داشت: 30 واحد تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی دیگر نیز در استان آماده اجرا است که مطالعات اجرایی این طرح‌ها به اتمام رسیده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم تا پایان برنامه پنجم توسعه بهره‌برداری از این طرح‌ها نیز آغاز می‌شود.

به گفته وی سال گذشته تعداد مشترکان خانگی 195هزار و 43 فقره بود و میزان مصرف سالانه این مشترکان 41 میلیون و 564 هزار و 723 مترمکعب و متوسط مصرف ماهانه آن 16.7 متر مکعب بود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول