اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

154 میلیارد هزینه برای آبرسانی شهرهای ترکمن‎نشین غرب گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: تاکنون مبلغ 154 میلیارد ریال برای پروژه آبرسانی به شهرهای بندرترکمن و گمیشان هزینه شده است.

154 میلیارد هزینه برای آبرسانی شهرهای ترکمن‎نشین غرب گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: تاکنون پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به شهرهای بندرترکمن و گمیشان با هدف تامین و توزیع آب شرب در این شهرستان‎ها، 85 درصد بوده است که سعی می‎شود با تلاش همکاران در شرکت آب منطقه‎ای کل این پروژه به زودی آماده بهره‎برداری شود.

تامین 5/15میلیون متر مکعب آب شرب برای بندرترکمن و گمیشان

وی با اشاره به تامین آب شرب به میزان 5/15 میلیون متر مکعب در سال برای مجموع جمعیت این شهرستان‎ها تصریح کرد: با اجرای این پروژه، آب شرب برای جمعیت 112 هزار نفری شهرستان‎های بندرترکمن و گمیشان تامین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان با تاکید بر تامین 661 لیتر در ثانیه آب شرب در افق سال 1413 گفت: خرید و نصب لوله به میزان 74 کیلومتر در اقطار 200 تا 700 میلیمتر، حفر و تجهیز چاه‎های عمیق، احداث دو واحد مخزن ذخیره به حجم 10 هزار مترمکعب در شهرستان کردکوی، احداث مخزن ذخیره 2 هزار مترمکعبی با پیشرفت فیزیکی 55 درصد از جمله اقدامات انجام شده در پروژه آبرسانی مذکور است.

حیدریان بیان کرد: در سال جاری انجام عملیات تکمیلی خطوط جمع‎آوری و انتقال در منطقه شرق و جنوب کردکوی (سالیکنده)، تکمیل مخزن 2 هزار مترمکعبی کردکوی، احداث اتاقک و حصارکشی چاه‎های منطقه شرق و جنوب کردکوی و حفر و تجهیز چهار حلقه چاه عمیق و برق‎رسانی به آن انجام خواهد شد.

تصویب 36 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به شهرهای بندرترکمن و گمیشان

حیدریان در پایان اضافه کرد: محل تامین اعتبار پروژه آبرسانی به شهرهای بندرترکمن و گمیشان از محل طرح‎های عمرانی ( ملی و ملی- استانی) است که برای انجام این طرح در دوره کوتاه‎مدت، تاکنون مبلغ 154 میلیارد ریال از این محل هزینه شده است و در سال جاری نیز  حدودا مبلغ 36 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول