اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد

توسعه خطوط راه‌آهن در سایر نقاط غیربرخوردار آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توسعه خطوط راه‌آهن در سایر نقاط غیربرخوردار استان آذربایجان‌شرقی را ضروری دانست.

توسعه خطوط راه‌آهن در سایر نقاط  غیربرخوردار آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه برقی کردن خط راه‌آهن برقی تبریز - آذرشهر با اشاره به قرار گرفتن تبریز در جاده ابریشم و اجرای نخستین خط آهن برقی ایران (تبریز - جلفا) در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز از قدیم با توجه به قرار گرفتن در جاده ابریشم مرکز تجارت جهان بوده است، اظهار کرد: این امر توسعه حمل و نقل به ویژه در خطوط ریلی در این استان را ضروری می‌سازد. 

وی بر ضرورت ایجاد ایستگاه راه‌آهن آذرشهر، توسعه خطوط راه‌آهن در سایر نقاط غیر برخوردار استان تاکید کرد.

نماینده تبریز با بیان اینکه در استان زیرساخت‌های لوکوموتیو، ریل راه‌آهن و تجهیزات بالادستی راه‌آهن وجود داد، گفت: مجلس و دولت ایران آماده هر گونه همکاری و پیشبرد امور در این زمینه‌ها هستند.

وی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران، این تحریم‌ها را ناحق عنوان کرد و افزود: همکاری با روسیه در این شرایط ارزشمند است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ایران در آینده همکاری‌های خود با کشورهایی که در زمان تحریم به غرب پیوسته‌اند را لحاظ خواهد کرد.

پروژه برقی کردن محور ریلی تبریز – آذرشهر صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ایران و رئیس راه‌آهن روسیه رسماً به بهره‌برداری رسید.

طرح برقی‌کردن محور تبریز - آذر‌شهر به طول 46 کیلومتر به عنوان اولین پروژه مشترک همکاری بین راه‌آهن دو کشور ایران و روسیه با اختصاص اعتباری بالغ بر 8 میلیون یورو و با پیشرفت 100 درصدی امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، استاندار آذربایجان‌شرقی و تنی چند از مسئولان کشوری و لشگری به همراه هیئتی بلندپایه از کشور روسیه به سرپرستی ولادیمیر یاکونین، رئیس راه‌آهن روسیه افتتاح شد.

پروژه برقی‌کردن محور تبریز - آذر‌شهر در سال 87 کلید خورد و در مدت 4 سال نیز به سرانجام رسید.

بر اساس این گزارش برخی از مشخصات بهره‌برداری این خط را می‌توان سرعت بیشینه طراحی شبکه بالاسری 140 کیلومتر بر ساعت با پیش‌بینی 4 رام قطار باری با ظرفیت 1000 تن (همزمان یک قطار باری) و 6 رام مسافری با ظرفیت 300 تن (همزمان 2 قطار مسافری) دانست. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول