اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس راه‌آهن روسیه صورت گرفت

بهره‌برداری از پروژه برقی کردن راه‌آهن تبریز - آذرشهر

خبرگزاری فارس: پروژه برقی کردن راه‌آهن تبریز - آذرشهر، پیش‌ازظهر امروز در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و رئیس راه‌آهن روسیه به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از پروژه برقی کردن راه‌آهن تبریز - آذرشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، برای اجرای این پروژه که نخستین همکاری مشترک ایران با روسیه در صنعت حمل و نقل ریلی محسوب می‌شود، 10میلیون یورو هزینه شده است.

محور تبریز - آذر‌شهر به طول 46 کیلومتر به عنوان نخستین پروژه مشترک همکاری بین راه‌آهن دو کشور ایران و روسیه با اختصاص اعتباری بالغ بر 8 میلیون یورو و با پیشرفت 100 درصدی، امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، استاندار آذربایجان‌شرقی و تنی چند از مسئولان کشوری و لشگری به همراه هیاتی بلندپایه از کشور روسیه به سرپرستی ولادیمیر یاکونین، رئیس راه‌آهن روسیه افتتاح شد.

پروژه برقی‌کردن محور تبریز - آذر‌شهر در سال 87 کلید خورد و در مدت 4 سال نیز به سرانجام رسید.

بر اساس این گزارش برخی از مشخصات بهره‌برداری این خط می‌توان به سرعت بیشینه طراحی شبکه بالاسری 140 کیلومتر بر ساعت با پیش‌بینی 4 رام قطار باری با ظرفیت 1000 تن (همزمان یک قطار باری) و 6 رام مسافری با ظرفیت 300 تن (همزمان 2 قطار مسافری) اشاره کرد.

ارتقای ایمنی خط راه‌آهن و مسافران، افزایش ظرفیت مسیر و سرعت جابه‌جایی، کاهش آلایندگی محیط زیست و مصرف سوخت از جمله اهداف اجرایی این پروژه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول