اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال ورود احشام به حریم راه‌آهن در مسیر جلفا - مرند

قطار گوسفندان را زیر گرفت / ورود به حریم راه‌آهن پیگرد قانونی دارد

خبرگزاری فارس: در اثر برخورد قطار مسافربری تهران - جلفا با گله گوسفندان، 8 راس دام تلف شده و یک نفر نیز مصدوم شد.

قطار گوسفندان را زیر گرفت / ورود به حریم راه‌آهن پیگرد قانونی دارد

مدیر‌کل راه‌آهن آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: هشت راس از احشام وارد شده به حریم راه‌آهن در ادامه مسیر قطار تهران - جلفا با برخورد با قطار در حوالی شهرستان مرند تلف شدند.

میر حسن موسوی افزود: این حادثه تلفات جانی نداشته و صرفاً فردی که برای جلوگیری از تلف شدن احشام در صحنه حضور داشته است با سر خوردن دچار زمین‌خوردگی شده بود که این حادثه نیز مشکلی برای فرد مذکور به وجود نیاورده است.

وی از شهروندان و نفراتی که در اطراف ریل‌های راه‌آهن به هر نحوی حضور دارند خواست تا از نزدیک شدن و ورود به حریم راه‌آهن جداً خودداری کنند چراکه این امر نه تنها زمینه‌ساز بروز حوادث ناگوار است بلکه تهدیدی برای قطار و مسافران آن محسوب می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه گاهی با ورود احشام به حریم راه‌آهن و عدم کنترل از طرف چوپان، حیوانات در مسیر راه قطار مشغول چرا می‌شوند که با رسیدن قطار حوادث نظیر آنچه صبح امروز رخ داد اتفاق می‌افتد، گفت: ورود به حریم راه‌آهن پیگیرد قانونی و حتی مجازات زندان به دنبال دارد.

وی دهیاران، بخشداران، شوراها و فرمانداران را بازوان کمکی برای آگاه‌سازی حاشیه‌نشینان حریم‌های راه‌آهن عنوان کرد و گفت: مقامات و مسئولان حوزه‌های یاد شده می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی حاشیه‌نشینان راه‌آهن را نسبت به عواقب و خطرات ورود به حریم راه‌آهن آگاه سازند.

موسوی بروز حوادثی نظیر آنچه امروز رخ داد را در خطوط ریلی امری تکرار‌پذیر دانست و گفت: در طول هفته بارها شاهد حوادثی نظیر این امر در طول خطوط ریلی هستیم.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول