اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

تحقق 113 درصدی تعهد اشتغال در اصفهان از ابتدای سال تاکنون

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعهد اشتغال استان در بخش مسکن 250 درصد و در بخش غیر مسکن حدود 17 درصد و در مجموع نیز 113 درصد محقق شده است.

تحقق 113 درصدی تعهد اشتغال در اصفهان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی پیش‌ از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان اظهار کرد: در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی مختلفی متکلف به رسیدگی و ساماندهی وضعیت اشتغال استان هستند.

وی با تاکید بر اینکه یک یا دو دستگاه اجرایی تنها نمی‌توانند به وضعیت اشتغال استان رسیدگی کنند، ادامه داد: تمام مجموعه‌های فعال در استان باید در راستای ساماندهی وضعیت اشتغال استان تلاش کنند و در حال حاضر همدلی و هماهنگی مناسبی میان ادارات استان در راستای این موضوع وجود دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بانک‌های فعال در استان رکن اصلی موضوع اشتغال به شمار می‌روند، تصریح کرد: استان باید از ظرفیت‌های موجود در مناطق و شهرستان‌های اصفهان در راستای فعالیت‌های جدی‌تر توسعه‌ای به صورت بهینه استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط تهدیدی در برخی از بخش‌های مختلف جامعه وجود دارد اما تمام مسئولان باید از دل این تهدید‌ها فرصت‌هایی را برای توسعه استان ایجاد کنند، اضافه کرد: دانش فنی افزوده خوب و مناسبی در سطوح مختلف استان وجود دارد.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه استان باید از شرایط تحریم و تهدید حاکم بر جامعه به صورت مناسب در راستای توسعه در بخش‌های مختلف استفاده کند، تاکید کرد: کشور نباید از تحریم‌ها و تهدید‌های موجود در جامعه هراس داشته باشد بلکه باید با راهکار‌های اصولی به دنبال ایجاد فرصت از دل این تحریم‌ها باشد.

وی با بیان اینکه تدابیر مناسب باید برای مقابله اصولی با تحریم‌ها و تهدید‌های موجود در جامعه اتخاذ شود، افزود: حفظ و توسعه اشتغال یکی از موارد مهم و اصولی برای جامعه محسوب می‌شود و امسال به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه این موضوع از اهمیت دو چندان برخوردار است.

استاندار اصفهان حفظ و توسعه اشتغال را از اولویت برنامه‌های اجرایی مدیریت استان دانست و گفت: در حال حاضر شرایط مناسبی در زمینه وضعیت اشتغال در استان حاکم است اما هنوز توقعات و انتظارات بسیاری در زمینه وضعیت اشتغال از مدیریت استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه خوداشتغالی و مشاغل خانگی برای مدیریت استان از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: تمام بانک‌های عامل در استان باید تا پایان آبان ماه امسال نسبت به پرداخت 100 درصدی اعتبارات خود‌اشتغالی سهمیه ابلاغی سال گذشته اقدام کنند.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای 178 هزار و 989 نفر تا پایان امسال به عنوان سهم و تعهد استان در زمینه ایجاد اشتغال برای افراد است، ادامه داد: 72 هزار نفر و کم‌تر از نیمی از سهم استان در زمینه اشتغال به بخش مسکن اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعهد اشتغال استان در بخش مسکن 250 درصد و در بخش غیر مسکن حدود 17 درصد و در مجموع نیز 113 درصد محقق شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان باید تدابیری را اتخاذ کنند که سرعت استان در زمینه وضعیت اشتغال در بخش غیر مسکن افزایش یابد، اضافه کرد: امیدواریم که تا پایان امسال تعهدات استان در بخش اشتغال به صورت 100 درصد محقق شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول