اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گیلان:

نقش اتاق بازرگانی در ایجاد اشتغال تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی گیلان گفت: اتاق بازرگانی تشکل تاثیرگذار در جذب سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال است.

نقش اتاق بازرگانی در ایجاد اشتغال تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حمید حسینی ظهر امروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با تشریح وضعیت کنونی کشور و اعمال ظالمانه‌ترین تحریم‌ها علیه نظام اسلامی، به اهمیت توجه و تقویت بنیه اقتصادی کشور اشاره کرد.

وی اظهار کرد: همواره در سخنان مقام معظم رهبری بر موضوع آگاهی از جنگ اقتصادی دشمن، ضرورت داشتن برنامه و الگوی مناسب برای مقابله با تهدیدها و عبور از مقطع حساس و سرنوشت ساز و تاریخی تاکید شده است و ایشان با طرح موضوع راهبردی و مهم اقتصاد مقاومتی با هدف تقابل با فرهنگ مصرف‌گرایی، رهایی از اقتصاد وابسته و سلطه­گر و بومی‌سازی صنعت و تولید راه‌های مقابله با این تحریم‌ها را به مسئولان و مردم نشان داده‌اند.

این مسئول با بیان اهداف مغرضانه و کینه‌توزانه دشمنان و استکبار جهانی، تکیه بر توانایی‌ها و استعدادها در مقابله با کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها را مهم دانست و گفت: در این مسیر به هیچ‌عنوان نباید احساس ناامیدی کرد.

حسینی افزود: با وجود تمام مشکلات باید با شوق و امید حرکت کرد و به جلو رفت و مردم و مسئولان این مقطع را یک مقطع حساس و تاریخی تلقی کنند و از تمام تهدیدها به عنوان فرصت بهره گیرند.

وی با اشاره به وظایف اساسی سازمان بازرسی کل کشور اذعان کرد: ما در سازمان بازرسی عملکرد دستگاه‌ها، معایب و تنگناها را بررسی، رصد و کنترل می‌کنیم و عمده‌ترین و محوری‌ترین وظیفه سازمان نظارت بر اجرای صحیح قانون است.

مدیرکل بازرسی گیلان با بیان اینکه سازمان بازرسی با توجه به اهمیت پرداختن به مسایل اقتصادی، اداره معیشت مردم را نقطه ثقل فعالیت‌های خود قرار داده است، ابراز کرد: اعتقاد داریم طبق آموزه‌های دینی و علوم روز دنیا اقتصاد و درآمد مردم یکی از پایه‌های اصلی زندگی آنها محسوب می‌شود.

وی یکی از گلوگاه‌ها و جایگاه‌های فساد در هر سیستمی را مجاری مالی و پولی آنها دانست و نقش سازمان بازرسی را در کنترل و نظارت بر این فضا بسیار ضروری و حیاتی توصیف کرد.

حسینی در ادامه به جایگاه و وظایف اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن در کشور و استان اشاره کرد و این تشکل بخش خصوصی را تأثیر گذار خواند و گفت: وجود این اتاق‌ها در جذب سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال بسیار تاثیرگذار است.

وی درباره راه‌اندازی دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری در اداره کل بازرسی گیلان بیان کرد: در این دفتر با برگزاری نشست‌های مشترک و آسیب‌شناسی لازم و پیگیری‌های نظارتی در بخش‌های دولتی و خصوصی طبق قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد، به مقوله سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال نیز توجه ویژه می‌شود.

این مسئول، صنعتگر و فعال اقتصادی را یک افتخار و بازوی توانمند نظام معرفی کرد و حمایت از این قشر تاثیرگذار را از وظایف بازرسی دانست.

وی یادآور شد: با وجود پیچیدگی مسایل اقتصادی باید محیط کسب و کار با نظارت پیوسته، دقیق و منطبق با قانون و مقررات کنترل شده تا شاخص‌های رشد و توسعه اقتصادی در کشور محقق شود.

حسینی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی را از عناصر فعال اقتصادی در استان نامید که دارای ظرفیت‌های بالایی است و فشارها و تنگناهای موجود خارجی را مانع روند رو به رشد خود نمی‌داند.

وی کمک به ارتقای تولید و توجه به امر سرمایه‌گذاری و اشتغال را از جمله اهداف نشست مذکور عنوان کرد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول