اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکنون

73 درصد تعهد اشتغال همدان محقق شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون 73 درصد تعهد اشتغال در این استان محقق شده است.

73 درصد تعهد اشتغال همدان محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود اقلامی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان اظهار کرد: به منظور ایجاد تسهیل در ارائه اعتبارات لازم در بخش‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی، پرونده‌های متقاضیان توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه دریافت و به بانک‌ها ارجاع داده می‌شود تا طی مدت 45 روز روند کار متقاضیان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی افزود: سقف اعطای اعتبارات به متقاضیان وام خوداشتغالی 10 میلیون تومان و مشاغل خانگی 5 میلیون تومان است که به منظور سهولت روند کار متقاضیان، اعتبار مورد نیاز انواع مشاغل در رشته‌ها و بخش‌های مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی تعیین و مدارک مورد نیاز یکسان‌سازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی طرح‌های نیمه تمام، درحال کار و نیازمند سرمایه ثابت و در گردش را اعلام کردند که شامل 172 طرح بزرگ است که از این تعداد 20 طرح با پیشرفت 40 درصد، 54 طرح با پیشرفت 40 تا 70 درصد، 68 طرح با پیشرفت 70 تا 100 درصد و 30 طرح نیز با پیشرفت 100 درصد نیازمند سرمایه درگردش هستند.

وی بیان کرد: مجموع طرح‌ها، نیازمند 196 میلیارد ریال تسهیلات ثابت، 23 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 19.5 میلیارد دلار است که تسهیلات ثابت 209 میلیارد تومان و تسهیلات در گردش 52 میلیارد تومان است که در مجموع 262 میلیارد تومان را شامل می‌شود.

اقلامی میزان تعهد اشتغال استان را 63 هزار و 20 نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به آمار اعلام شده از دستگاه‌های اجرایی تاکنون اشتغال 45 هزار و 868 نفر معادل 73 درصد ایجاد شده که از این تعداد 26 هزار و 100 نفر در بخش مسکن معادل 90 درصد تعهدات و 19 هزار و 868 نفر در بخش غیر مسکن معادل 57 درصد تعهدات است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 46 میلیارد تومان طرح مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بانک‌ها معرفی شد که از این مقدار 40 میلیارد تومان پذیرش و 24.8 میلیارد تومان پرداخت شده که نسبت احتساب بانک‌ها 49.6 درصد و نسبت پذیرش 61.9 بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: امسال سهمیه مشاغل خانگی 41.8 میلیارد تومان و سهمیه خوداشتغالی 33.8 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول