اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی زابل:

دورنمای طرح توسعه کشاورزی اشتغال پایدار است

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی زابل گفت: دورنمای طرح توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان زابل است.

دورنمای طرح توسعه کشاورزی اشتغال پایدار است

شریف ملاشاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: طرح توسعه بخش کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال پایدار در حال اجرا است که اولویت واگذاری تسهیلات با شرکت‌های تعاونی با حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته مربوط به کشاورزی، برخی از روستاییان فاقد یا افرادی که زمین کم در اختیار دارند، افراد با تجربه و اشخاص دارای تحصیلات دانشگاهی و بیکار، است.

وی میزان واگذاری تسهیلات را متفاوت عنوان کرد و افزود: قبلاً در ستاد اجرایی این طرح در شهرستان‌ها، 300 میلیون ریال واگذار می‌شد که اکنون تا سقف 500 میلیون ریال از ستاد اجرایی استان تفویض اختیار شده که ما می‌توانیم تا این سقف را پس از طی تشریفات قانونی به بانک عامل معرفی کنیم.

مدیرجهادکشاورزی زابل ادامه داد: در مورد طرح‌های بیش از 500 میلیون ریال، این طرح‌ها در ستاد استانی بررسی و در صورت تصویب به بانک عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی می‌شوند.

ملاشاهی در ادامه میزان سود این تسهیلات را هفت درصد عنوان کرد و گفت: 45 درصد از این تسهیلات، بانکی و 55 درصد آن دولتی است که سهم دولت در سود بازپرداخت آن صفر و در بخش بانکی 15 درصد است که پس از میانگین‌گیری معدل، سود مجموع هفت درصد می‌شود.

وی ضمن پرداختن به حوزه‌ها و بخش‌های تحت شمول این طرح، به هشت طرح بالای 500 میلیون ریالی اشاره کرد که به ستاد اجرایی استان ارسال شده است.

مدیر جهادکشاورزی زابل بیان کرد: طرح‌های زیادی وارد کارگروه شهرستان شده و هر آنچه در قالب، چارچوب و ضوابط طرح توسعه کشاورزی بوده به بانک‌های عامل معرفی شده که بیشتر آنها در زمینه توسعه باغات، دامپروری، احداث مرغداری و توسعه آن بوده است.

ملاشاهی ضمن اشاره به گذشت مدت کوتاهی از کلید خوردن این طرح، در مورد ارمغان این طرح در شمال استان گفت: الان مدتی است این طرح کلید خورده و دستورالعمل‌ها ابلاغ شده و کار اجرایی هیچ طرحی به پایان نرسیده است، ما بخش‌هایی را داریم که پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند مانند طرح مرغ تخم‌گذار که در میل نادر در حال اجراست، ساختمان و ابنیه آن کامل است و صرفاً باید تجهیز به وسایل مورد نیاز شود.

وی در پایان یادآور شد: هدف و دورنمای این طرح، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و جوانان تحصیل کرده است، در اجرای این طرح تأکید شده آرام و برنامه‌ریزی شده حرکت کرد و حتماً نظارت و کنترل با دقت صورت گیرد تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول