اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار خلیل‌آباد:

تعاونی‌ها همگام با سیاست‌های نظام در ارتقای اشتغال جامعه موثر هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار خلیل‌آباد گفت: تعاونی‌ها همگام با سیاست‌های نظام در بهبود شرایط زندگی، کار، تولید و ارتقای سطح درآمد و وضعیت اجتماعی مردم موثر هستند.

تعاونی‌ها همگام با سیاست‌های نظام در ارتقای اشتغال جامعه موثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، حسن خواجه صبح امروز در مراسم افتتاح طرح تعاونی خدمات کشاورزی در بخش ششطراز این شهرستان اظهار کرد: تعاونی‌ها یک تشکل اقتصادی و خدماتی هستند که با همکاری گروه و جمعی ایجاد می‌شود و همگام با سیاست‌های نظام در بهبود شرایط زندگی، کار، تولید و ارتقای سطح درآمد و وضعیت اجتماعی مردم موثر هستند.

معاون فرماندار خلیل آباد افزود: سرمایه‌گذاری راز بقای تولید است و همه مسئولان در راستای حمایت از شرکت‌های تعاونی و بخش تعاون در صحنه هستند.

وی اظهار داشت: شهرستان خلیل‌آباد یک شهرستان کشاورزی و دامپروری است و امسال هم توسط دولت اعتبارات خوبی به این شهرستان اختصاص یافته است.

حسن محمودی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تعاونی خدمات تاکستان سبز خضراء خلیل‌آباد در مراسم افتتاح این تعاونی در گزارشی گفت: به همت و راهنمایی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد این تعاونی که همگی فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط با کشاورزی هستیم تشکیل شده است.

وی با ارائه آماری از وضعیت کشاورزی در بخش ششطراز افزود: فعالیت 140 چاه موتور کشاورزی، 3600 هکتار باغات منطقه، ما را بر آن داشت تا با ایجاد تعاونی بتوانیم کمک خود را در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به کشاورزی منطقه داشته باشیم.

وی از کلینیک گیاه پزشکی در مجموعه تعاونی خبر داد و اظهار داشت: کشاورزان و باغداران  منطقه دیگر نگران آفات کشاورزی و محصولات و رسیدگی آن را نداشته باشند و با این مجموعه که تخصص لازم را دارند همکاری داشته باشند.

علی اشرفیان بخشدار ششطراز در مراسم افتتاح یک طرح تعاونی تولید پوشاک در روستای ارغا از توابع این بخش که همگی اعضای آن را بانوان تشکیل داده بودند، در حضور مسئولان اجرایی شهرستان خلیل‌آباد و اهالی این روستا با بیان خدمات دولت و نگاه مثبتی که به ایجاد شرکت‌های تعاونی دارد، اظهار کرد: تنها راه رشد و توسعه اقتصادی از طریق ایجاد تشکل‌های تعاونی مقدور است.

اشرفیان با برشمردن مزیت‌های تعاونی افزود: شوراهای اسلامی و دهیاران با ترغیب مردم و جوانان برای تشکیل تعاونی و مشارکت آنان در این امر مهم جدی پیگیری نمایند.

وی با بیان اینکه عاملی که چهره تعاونی‌ها را جذاب می‌کند مشارکت و همکاری آنان است، گفت: تعاونی‌ها یک اهرم مناسب یرای توسعه اقتصادی هستند.

حسین نوری سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد در مراسم افتتاح طرح‌های تعاونی در بخش ششطراز این شهرستان بابیان گزارشی در جمع مردم روستای ارغا و نیز شهر کندر گفت: بهترین راه تجمیع امکانات مالی اندک افراد، در قالب شرکت تعاونی مقدور است که می‌توان فعالیت‌های بزرگی را انجام داد.

نوری افزود: تعاونی‌ها با این سرمایه‌های اعضاء نقش مهمی را در تامین کالای مورد نیاز اعضا و مشتریان دارند.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد با بیان آماری از میزان اشتغال شهرستان در سال جاری، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون برای 710 نفر توسط دستگاه‌های اداری شهرستان فرصت شغلی فراهم شده است که بدون احتساب بخش مسکن 550 نفر ثبت سامانه رصد شده است.

وی اعتبارات سال جاری شهرستان خلیل‌آباد را در زمینه مشاغل کوچک و خوداشتغالی 40 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان آماده است که علاقمندان به تشکیل تعاونی را راهنمایی و مشاوره نماید.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول