اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان نکا:

حل مشکلات اشتغال معلولان در اولویت باشد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا گفت: با توجه به توانمندی‌های افراد معلول و وجود قانون جامع حمایت از معلولان در بحث اشتغال، بیکاری این افراد را دچار مشکل کرده که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

حل مشکلات اشتغال معلولان در اولویت باشد

سید حسین کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا با اشاره به ورزش مورد علاقه نابینایان که گل‌بال نام دارد نیازمند بازسازی است، اظهار داشت: با هماهنگی رئیس ورزش و جوانان نکا مقرر شد مکان رایگان در اختیار این افراد قرار گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا تصریح کرد: مناسب‌سازی مکان ورزشی نابینایان از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد تا که آنها بتوانند از برنامه‌های مناسب ورزشی ویژه خود استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: تقویت اعتماد به نفس در بین معلولان از جمله عواملی است که باید تقویت شود و در این رابطه نیز با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و مشاوره این امر در حال انجام است.

وی گفت: ایجاد اشتغال معلولان و توجه به آنان در امور اجتماعی از جمله عواملی است که می‌تواند اعتماد به نفس آنان را افزایش دهد.

کاظمی با اشاره به مساعدت های بلاعوض به نابینایان نیز اظهار داشت: مبلغ 120 میلیون ریال مساعدت بلاعوض به این نابینایان توسط بهزیستی پرداخت شد که از خیران درخواست می‌شود در این امر خداپسندانه به یاری بشتابند و در تأمین سهم آورده مسکن آنها مساعدت کنند.

این مسئول ادامه داد: شماره حساب مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان نکا به شماره 2345518027 بانک ملی مرکزی برای دریافت و مشارکت آماده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا یادآور شد: با توجه به توانمندی‌های این افراد  و وجود قانون جامع حمایت از معلولان در بحث اشتغال، بیکاری این افراد  را دچار مشکل کرده است که  حل این مشکل نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در اولویت برنامه ما قرار دارد و فعالیت‌های مختلفی نیز از معلولان وجود دارد که بازدید از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی سبب دلگرمی آنها شوند.

وی گفت: مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان از اولویت کاری است که این مسئله در کمیته مناسب‌سازی شهرستان در حال پیگیری است.

این مسئول در ادامه مسکن را از جمله دغدغه‌های معلولان اعلام کرد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی و رایزنی‌های انجام شده 10 نفر از معلولان ما در مسکن مهر نکا ثبت‌نام کردند که با واگذاری مسکن مهر، این تعداد واجد شرایط نیز صاحب خانه می‌شوند.

کاظمی متذکر شد: معلولان و به ویژه نابینایان دارای توانایی‌های هستند و باید شرایط را برای رشد و نمو و حضور بیشتر معلولان و نابینایان در جامعه فراهم شود و در این رابطه تمام مردم و مسئولان باید کمک کار ما در این امر باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا در پایان اذعان داشت: 200 نابینا زیر پوشش بهزیستی نکا هستند. 

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول