اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک عنوان کرد

تحقق 48 درصدی ایجاد اشتغال در آبیک / مشاغل خانگی راهکار بزرگ ایجاد اشتغال

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک از تحقق 48 درصدی اشتغال تعهد داده شده از سوی مسئولان ادارات در این شهرستان خبر داد.

تحقق 48 درصدی ایجاد اشتغال در آبیک / مشاغل خانگی راهکار بزرگ ایجاد اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، وحید انتظاری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گفت: شهرستان آبیک امسال 3 هزار و 312 ایجاد اشتغال را به استان قزوین تعهد داده که تاکنون 48 درصد از این میزان اشتغال از سوی دستگاه‌های مختلف تحقق یافته است.

وی افزود: دستگاه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نوسازی و تجهیز مدارس، منابع طبیعی، شبکه بهداشت و درمان و گاز باید نبست به ورود اطلاعات اشتغال در سامانه رصد اقدام کنند و اگر مشکلی در زمینه عدم تحقق تعهد اشتغال دارند، گزارش آن را به دبیرخانه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک (اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی) ارسال کنند.

این مسئول با بیان اینکه مشاغل خانگی از راهکارهای بزرگ و مهم ایجاد اشتغال در کشور است، تصریح کرد: نحوه اجرای طرح مشاغل خانگی از سوی مسئولان در موفقیت این طرح نقش مهمی دارد چراکه سبب می‌شود به اهداف مورد نظر دولت در زمینه مشاغل خانگی دست یافت.

این مسئول کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده محصول، کمک به بازار و جلوگیری از ایاب و ذهاب، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و زیر پوشش بیمه قرار دادن زنان خانه‌دار را از مزایای طرح مشاغل خانگی ذکر و خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته‌ای ویژه در زمینه اجرای طرح مشاغل خانگی، دستگاه‌های اجرایی از 335 رشته معرفی شده بر اساس ظرفیت‌ها و اولویت‌هایی که نیاز شهرستان آبیک است و نیز تعداد فراوانی‌ها به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اعلام کنند.

5 دستگاه اجرایی و چهار دستگاه حمایتی مسئول معرفی افراد به بانک‌ها شدند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک با بیان اینکه اعتبارات امسال در زمینه مشاغل خانگی تنها از سوی صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت نمی‌شود، افزود: جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فنی و حرفه‌ای و صنعت، معدن و تجارت از دستگاه‌های اجرایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمتیه امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و صندوق مهر امام رضا (ع) از دستگاه‌های حمایتی هستند که می‌توانند با صدور مجوز به افراد پس از ابلاغ اعتبارات به بانک‌های عامل که هنوز ابلاغ نشده، اقدام کنند و سپس افراد را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کنند.

انتظاری خاطرنشان کرد: مشکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه ثبت اشتغال در سامانه رصد برطرف شده که می‌توانند نسبت به ورود اطلاعات در سامانه رصد اقدام کنند.

وی اذعان کرد: در هفت ماه نخست امسال شبکه بهداشت و درمان 23 مورد، آبفای شهری 22 مورد، آب منطقه‌ای هشت مورد، شهرک‌های صنعتی 67 مورد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 21 مورد، جهاد کشاورزی 165 مورد، کمیته امداد امام خمینی (ره) 16 مورد، بهزیستی 47 مورد، اداره گاز یک مورد، فنی و حرفه‌ای 6 مورد، حمل و نقل 14 مورد، دامپزشکی پنج مورد، صنعت، معدن و تجارت 375 مورد، آبفای روستایی 20 مورد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی 63 مورد، ورزش و جوانان 12 مورد، بنیاد شهید و امور ایثارگران دو مورد و راه و شهرسازی 698 مورد به ایجاد اشتغال تعهد داده خود تحقق بخشیده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تجهیز و نوسازی مدارس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و امور مالیاتی از جمله دستگاه‌هایی هستند که یا در زمینه ایجاد اشتغال اقدامی نکرده‌اند و یا کار ایجاد اشتغال را انجام داده‌اند ولی در سامانه رصد ثبت نکرده‌اند که امیدواریم هرچه زودتر نبست به ورود اطلاعات اشتغال به سامانه رصد اقدام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک اظهار کرد: تاکنون 48 درصد از تعهدات ایجاد اشتغال در این شهرستان تحقق یافته که باید در هفت ماه نخست امسال 60 درصد از تعهدات اشتغال تحقق می‌یافت که متأسفانه این امر تحقق نیافته و عقب‌تر هستیم.

انتظاری ادامه داد: مسئولان باید لیست مشخصات افرادی را که در سامانه رصد ثبت کرده‌اند به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک ارسال کنند تا اعتبار سنجی شده و اگر نقص و یا مشکلی وجود داشته باشد، برطرف شود تا در پایان سال جاری با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت: یک نفر به عنوان نماینده از فرمانداری، یک نفر نماینده از دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و یک نفر از دستگاه اجرایی برای اعتبار سنجی سامانه رصد انتخاب می‌شوند تا معتبر بودن افراد تثبیت شود.

این مسئول بیان کرد: مسئولان باید بدانند که ایجاد اشتغال این نیست که افراد در همان اداره مشغول به کار شوند چراکه می‌توانند اشتغالی که جزو زیرشاخه‌های اداراتشان محسوب می‌شود را ملاک قرار داده و نسبت به ورود اطلاعات اشتغال به سامانه رصد اقدام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک میزان اعتبار تخصیص داده شده برای مشاغل خانگی را 44 میلیارد و 482 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با تزریق اعتبارات به بانک‌های عامل تسهیلات لازم به افراد واجدالشرایط پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول