اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد

اختصاص 200 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی به اردبیل

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 200 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی به اردبیل خبر داد.

اختصاص 200 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس مجلس در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اردبیل دارای سابقه تاریخی بسیار متعالی، مقدس و پاکی است و به نظر می‌رسد فرهنگ اردبیل باید به خود ببالد که در طول تاریخ مظهر اندیشه انسان‌ساز شیعی و دینی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما با توسل و تکیه بر این فرهنگ می‌توانیم تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم چرا که اردبیل بیش از هر زمان دیگر به تولید فکر و منطق انسان‌ساز نیاز دارد.

عضو فراکسیون توسعه زیر‌ساخت‌ها یادآور شد: امروزه علیرغم آنکه در گذشته به ظرفیت‌‌های بی‌نظیر این استان کم‌توجهی شده، ولی همچنان این استان با میراث و یادگارهای ارزشمند منزلت و جایگاه خود را در سطح ملی و سرزمینی حفظ کرده که برای رسیدن به توسعه همه جانبه نیازمند تلاش همه جانبه هستیم.

حقیقت‌پور گفت: ما از توسعه اقتصادی کشور عقب هستیم در حالی که ظرفیت‌های طبیعی ممتازی داریم، ولی به دلیل ناکافی بودن امکانات و استفاده نکردن از این ظرفیت نتوانستیم به جایگاه حقیقی دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی تاکید کرد: اردبیل به عنوان قطب ممتاز کشاورزی 10 درصد تولید این بخش را می‌تواند به خود اختصاص دهد در حالی که این رقم کمتر از چهار درصد است و مدیریت آب و خاک هوشمندانه و دانش‌ محور توسعه نیافته است.

عضو مجمع نمایندگان استان سهم نیم درصدی استان از بخش صنعت کشور را یادآور شد و بیان داشت: ما در حالی که توانمندی بسیار مضاعفی داریم، اما در بخش صنعت دچار یک بیماری مزمن هستیم و 65 هزار جوان تحصیلکرده این سرزمین بیکار می‌باشند.

حقیقت‌‌پور افزود: ما در بخش گردشگری نیز از ظرفیت‌های خوبی اعم از گردشگری وراثی و مذهبی و منازل زمستانی و ورزش‌های این ایام برخوردار هستیم و می‌توان با تکیه بر این ظرفیت‌ها حضور گردشگران را به بیش از 10 میلیون نفر رساند.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی این استان اشاره کرد و گفت: ما هم در حوزه نفت و هم انرژی‌های بادی با داشتن ظرفیت تولید 150 مگا‌وات توان و استعداد داریم و هم درحوزه ممتاز ژئوترمال می‌توانیم توانمندی‌هایمان را به ظهور و بروز برسانیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به مشکلات زیر‌ساختی استان در حوزه راه و راه‌آهن اشاره کرد و ادامه داد: ما نیازمند آن هستیم که راه‌آهن اردبیل – میانه به پارس‌آباد و همچنین حوزه قفقاز متصل شود و در حوزه راه نیز باید به چهار‌بانده کردن محورهای مواصلاتی استان همت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حقیقت‌پور در پایان سخنان خود به مشکل شهرک‌های صنعتی و ناکافی بودن سرمایه‌گذاری در حوزه آب و خاک اشاره کرد و اذعان داشت:‌ امیدواریم رئیس مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده  200 میلیارد تومان از بودجه تملک دارایی به استان اختصاص دهد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول