اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر فردوس خبر داد

ایجاد 500 فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه سیمان سفید در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر فردوس گفت: با راه‌اندازی کارخانه سیمان سفید در این شهرستان برای تعداد 500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

ایجاد 500 فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه سیمان سفید در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدحسین میثمی صبح امروز در گردهمایی فرهیختگان شهرستان فردوس که با حضور نماینده مردم برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان فردوس فارغ‌التحصیلان زیادی از بهترین دانشگاه‌های کشور دارد که امروزه دغدغه اصلی آنان اشتغال است.

وی خطاب به نماینده مردم فردوس افزود: اگر می‌خواهید اشتغال ایجاد شود مشکلات کارخانه سیمان سفید را حل کنید تا با راه‌اندازی این کارخانه برای تعداد 500 نفر اشتغال ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر فردوس معطل ماندن پروژه مجتمع فرهنگی، ورزشی کارگران، عدم واگذاری زمین به تعداد 500 جوان متقاضی مسکن، روشن نشدن وضعیت راه‌آهن و همچنین مناسب نبودن فضای کتابخانه شهرستان فردوس را از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان عنوان کرد.

میثمی با اشاره به عبور بیش از 65 درصد مسافران استان از شهرستان فردوس تصریح کرد: باید مرز بین شهرستان فردوس و بشرویه مشخص شود و در این ارتباط پایبند قانون هستیم.

* اصناف تنها گروه بی‌بهره از سهام عدالت

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان فردوس نیز گفت: برخی از افراد و کارمندان دولت حتی بیش از یکبار سود سهام عدالت را دریافت کردند ولی کاسبان و اصناف شهرستان فردوس حتی برگ سهام عدالت را دریافت نکرده و از سود آن نیز بی‌بهره ماندند.

محمدجعفر سهرابی افزود: در حال حاضر تعداد 2 هزار واحد صنفی در سطح شهرستان فردوس فعال است که با توجه به خشکسالی‌های پیاپی ضرایب مالیاتی و بیمه کاسبان این شهرستان با شهرهای بزرگ برابری می‌کند که باید در این ارتباط تجدید نظر شود.

* روند آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس نیز روند آسیب‌های اجتماعی را نگران کننده دانست و گفت: اگر چه آمار آسیب‌های اجتماعی در فردوس نسبت به سایر شهرها بسیار کم است ولی روند آن نگران کننده و در خور شان مردم این شهرستان نیست.

سیدحسین پارسای محبی افزود: در حال حاضر یک چهارم از جمعیت شهرستان فردوس زیر پوشش نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند که اشتغال، مسکن و تامین هزینه‌های درمان از عمده مشکلات این گروه است.

وی تصریح کرد: باید مشکلات گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه مورد توجه قرار گیرد چرا که عدم توجه به این قشر سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

* باید به فکر واردات گوشت یخ‌زده برزیلی و پنیر خشک دانمارکی باشیم

نماینده تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان فردوس نیز گفت: گرانی شدید نهاده‌های کشاورزی، دامداری و کمبود علوفه دام سبب عدم توسعه بخش کشاورزی و تعطیلی دامداری‌ها شده است.

سیدجواد پورتقی افزود: با ادامه روند افزایش قیمت نهاده‌ها باید به فکر واردات گوشت یخ زده برزیلی و پنیر خشک دانمارکی باشیم چرا که دامداری‌ها یکی پس از دیگری تعطیل و تولیدات دامی و کشاورزی متوقف می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یارانه دولت به بخش تولید تحقق نیافته است، تصریح کرد: گازرسانی به واحدهای گلخانه‌ای باید در اولویت شرکت گاز قرار گیرد چرا که شهرستان فردوس با سطح زیر کشت 15هکتار بیشترین آمار گلخانه در سطح استان را دارد.

* با اشتغال شعاری برخورد نمی‌کنم

نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع فرهیختگان شهرستان فردوس اظهار کرد: با موضوع اشتغال شعاری برخورد نمی‌کنم و برای جذب سرمایه‌گذاران در منطقه همه تلاش خود را به کار می‌گیرم.

محمدعلی عبدالله‌زاده افزود: با مقایسه مسئولان چهار شهر حوزه انتخابیه خود باید بگویم مسئولان شهرستان فردوس بیش از هر شهر دیگری پیگیر مطالبات مردم و پروژه‌های عمرانی این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: حقوق مردم را اصل کار و شعار خود قرار داده‌ام و به آن اعتقاد دارم و سه موضوع بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش را بیش از هر موضوع دیگری در اولویت کاری خود قرار داده‌ام.

نماینده مردم فردوس یادآور شد: شهرستان فردوس با توجه به برخورداری از هفت مرکز آموزش عالی و تعداد 6 هزار دانشجو قابلیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی و دانشگاهی را دارد و به سبب محیط امن و مناسب می‌تواند تعداد دانشجوی بیشتری جذب کند.

عبدالله‌زاده در این جلسه قول مساعد داد تا مشکلات شهرستان فردوس از جمله دیجیتالی شدن سیمای این شهرستان، موضوع راه‌آهن، کمیسیون ماده 215 دانشکده پیراپزشکی و دانشکده فنی و مهندسی و طرح بازنشستگی بانوان باسابقه 20 سال خدمت را پیگیری کند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول