اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف فردوس خبر داد

برگزاری همایش بصیرت همزمان با جشن ولایت علوی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف فردوس از برگزاری همایش بصیرت همزمان با جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

برگزاری همایش بصیرت همزمان با جشن ولایت علوی در فردوس

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: از منظر آیات و روایات اسلامی جایگاه و اهمیت عید غدیر به‌ گونه‌ای توصیف شده که تحلیل معنایی آن گستره دین‌شناسی، پیامبرشناسی، دشمن‌شناسی، سنت‌شناسی، امام‌شناسی و امت‌شناسی را در برمی‌گیرد.

و ی گفت: با هدف ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در آستانه ایام عید ولایت و امامت، ایام ماه مبارک غدیر و عیدالله الاکبر عید غدیر خم جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در جوار امامزادگان شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس تعمیق اعتقادات و ارتقای معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاد ه از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان، اجرای نیات واقفان خیراندیش و گسترش اعتماد مردم نسبت به امر وقف و سازمان اوقاف را از جمله اهداف برگزاری جشن ولایت در بارگاه امامزادگان عنوان کرد.

اجرای ده‌ها برنامه در دهه ولایت و امامت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از برگزاری ده‌ها برنامه‌ فرهنگی در دهه ولایت و امامت خبر داد و گفت: برگزاری مراسم افطاری صائمین و غیرصائمین با هدف اجرای نیات واقفان، دعوت از قاریان برجسته شهرستانی و استانی و سخنران زبده در خط فکری نظام و ولایت فقیه، قرائت خطبه غدیر و برگزاری مسابقه غدیر از جمله برنامه‌های اجرایی در این دهه است.

خدایی گلباران بقاع متبرکه، برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان، توزیع گوشت قربانی براساس نیات واقفان در بین مستمندان و همایش بصیرت ویژه کارکنان و دست‌اندرکاران بقاع متبرکه شهرستان را از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف فردوس شهرستان در دهه امامت و ولایت عنوان کرد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول