اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع آب فردوس خبر داد

نصب 140 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع آب شهرستان فردوس از نصب 140 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

نصب 140 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی

سیدهادی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: کنترل میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی از جمله مزیت‌های نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی است.

وی گفت: عملیات نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی به عهده برق منطقه‌ای شهرستان است که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 140 حلقه چاه کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند شده است.

رئیس اداره منابع آب فردوس از وجود 200 حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد 165 حلقه چاه برقی است و باید کنتور هوشمند بر روی آن نصب شود.

* نصب کنتور هوشمند الگوی کشت در منطقه را تغییر می‌دهد

رحیمی تصریح کرد: با نصب کنتورهای هوشمند الگوی کشت در شهرستان تغییر پیدا می‌‌کند چرا که با خاموشی چاه‌ موتورهای کشاورزی در نیمی از سال، کشاورزان مجبور به کشت گیاهان کم‌‌آب هستند.

وی هدف از نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌‌های کشاورزی را اجرایی شدن سند ملی آب، مشخص کردن ساعت کارکرد و میزان برداشت آب از چاه‌‌های کشاورزی عنوان کرد.

رئیس اداره منابع آب فردوس تصریح کرد: با نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌‌های کشاورزی میزان برداشت آب بر اساس پروانه بهره‌‌برداری از چاه انجام می‌‌شود و هر کشاورز در طول سال می‌تواند تنها 4 هزار و 816 ساعت آب برداشت کند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول