اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امورخیریه فردوس خبر داد

اختصاص عواید 50 موقوفه به اعیاد قربان و غدیر در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس از اختصاص عواید 50 موقوفه به برگزاری مراسم قربان و غدیر در این شهرستان خبر داد.

اختصاص عواید 50 موقوفه به اعیاد قربان و غدیر در فردوس

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: اختصاص عواید موقوفات به اعیاد قربان و غدیر ناشی از اعتقاد، التزام و تدین واقفان خیراندیش شهرستان فردوس است که برای احیای امر ولایت و امامت جهاد مالی کرده‌اند.

وی اختصاص عواید 50 موقوفه به اعیاد قربان و غدیر در شهرستان فردوس را اقدامی بی‌نظیر در سطح استان دانست و گفت: در حال حاضر عواید 28 موقوفه به مبلغ 4 میلیون تومان به برگزاری مراسم ایام عید غدیر اختصاص دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس افزود: نیات واقفان در این موقوفات تامین هزینه‌های ایام عید غدیر و دهه امامت و ولایت است که 30 درصد آن برای افطار صائمان در این روز هزینه می‌شود.

* قربانی کردن سنت مستحب موکد است

حجت‌الاسلام خدایی قربانی کردن را سنتی مستحب موکد دانست و تصریح کرد: واقفان خیراندیش حتی پس از مرگ خود هم از انجام سنت حسنه قربانی غافل نشده و وقف‌هایی را به این امر اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: هم‌ اکنون تعداد 23 موقوفه با درآمد 2 میلیون تومان به انجام سنت حسنه قربانی اختصاص دارد که همه‌ساله تعدادی گوسفند خریداری و پس از ذبح در روز عید قربان بین فقرا و نیازمندان شهرستان فردوس توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس مهم‌ترین موقوفات اختصاص یافته به اعیاد قربان و غدیر را موقوفه استاد محمدامین، علی‌اکبر شنبه، زوجه استادرضا و موقوفه استاد محمدشعرباف عنوان کرد.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول