اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

پرداخت تسهیلات یک ‌میلیارد تومانی به تشکل‌های خریدار انار در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی فردوس از پرداخت مبلغ یک ‌میلیارد تومان سرمایه در گردش به تشکل‌های خریدار انار در این شهرستان خبر داد.

پرداخت تسهیلات یک ‌میلیارد تومانی به تشکل‌های خریدار انار در فردوس

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی فردوس زیر کشت محصول انار قرار دارد و این شهرستان به عنوان قطب تولید انار در خراسان جنوبی تولید کننده پنجم انار در سطح کشور است.

وی گفت: به منظور ایجاد رقابت بین خریداران انار و همچنین بالا بردن قدرت خرید تشکل‌های خریدار مبلغ یک‌ میلیارد تومان سرمایه در گردش از سوی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی خراسان جنوبی به تشکل‌های خریدار انار در شهرستان فردوس پرداخت می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی فردوس افزود: این تسهیلات به صورت 14 درصد به تشکل‌های خریدار انار پرداخت می‌شود تا با حمایت از آنان محصول انار به قیمت مناسبی از کشاورزان خریداری و همچنین مبلغ حاصل از خرید محصول در زمان کوتاه‌تری به کشاورزان پرداخت شود.

*کاهش 50 درصدی برداشت انار در فردوس

غلامی تصریح کرد: به سبب سرمازدگی باغات انار شهرستان فردوس در اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری پیش‌بینی می‌شود برداشت انار در این شهرستان نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یابد.

وی یادآور شد: به سبب استفاده از روش‌های مبارزه بیولوژیک و تلفیقی در ارتباط با کنترل آفت کرم گلوگاه انار در باغات، انار تولیدی شهرستان فردوس در سال جاری از کیفیت بالایی برخوردار بوده و درصد خسارت کمتر از 10 درصد است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول