اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس:

بیش از 48 درصد موقوفات فردوس فاقد سند است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: بیش از 48 درصد موقوفات و رقبات این شهرستان فاقد سند مالکیت است.

بیش از 48 درصد موقوفات فردوس فاقد سند است

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: تثبیت پلاک‌های ثبتی موقوفات و بقاع متبرکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی افزود: طرح سند کردن موقوفات با هدف جلوگیری از تعرض، سوء‌استفاده از موقوفات و دست‌اندازی سودجویان با ابلاغ برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه از ابتدای سال گذشته آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس تصریح کرد: در این طرح براساس ماده 188 برنامه پنجم توسعه، سازمان ثبت مکلف شده است که همه موقوفات را ثبت و سند مالکیت برای آنها صادر کند.

*وجود 594 موقوفه در فردوس

خدایی گفت: شهرستان فردوس دارای 594 موقوفه و 3 هزار و 445 رقبه است که از سال گذشته تاکنون 15 درصد پلاک‌های وقفی در روستاها، 77 درصد اراضی در نقاط شهری و 52 درصد رقبات شهرستان اعم از آب، اراضی، عرصه و اعیان از سند ثبتی برخوردار شده است.

وی از صدور سند مالکیت برای 997 موقوفه و رقبه در سطح شهرستان فردوس خبر داد و افزود: امیرحسنخانی، آب بلده با 7 هزار و 200 فنجان و صفویه با 5 هزار و 250 فنجان آب از مهم‌ترین و پردرآمدترین موقوفات شهرستان فردوس به شمار می‌رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با اشاره به اینکه فرآیند اخذ اسناد مالکیت نیاز به زمان طولانی دارد، تصریح کرد: برای اجرای این طرح برنامه برون‌سپاری امور را پیش گرفتیم تا در زمان کوتاه‌تری اسناد مالکیت برای موقوفات صادر شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول