اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آمل:

ساخت ‌و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها سیل را تشدید می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آمل گفت: تجاوز به حریم رودخانه‌ها و ساخت ‌و ساز غیرمجاز و بی‌رویه در حریم آنها از عوامل تشدیدکننده سیل است.

ساخت ‌و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها سیل را تشدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید جعفر رسولی شامگاه امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان بیان داشت: حوادثی همانند سیل که در بهشهر رخ داده است احتمال دارد برای هر شهر و شهرستانی اتفاق بیافتد.

وی با تاکید اینکه باید همیشه آمادگی لازم را برای مقابله با بلایای طبیعی داشته باشیم، افزود: برای حوادث و بلایای طبیعی مسئولان باید پیش‌بینی، پیشگیری و بازسازی لازم را انجام دهند و در این ارتباط در سطح شهرستان نقاط حادثه‌خیز و پرخطر شناسایی شده و در مقابل اقدامات لازم برای جلوگیری از حوادث انجام شود.

رسولی با اشاره به اینکه باید عوامل بروز حوادث پیگیری و شناسایی شود، تصریح کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان باید همیشه آمادگی کامل را برای رویارویی با حوادث داشته باشند و البته برای این موضوع نیز ما باید آموزش را تقویت کرده و برای سنجش آمادگی و توان مقابله با بحران و حوادث مانور آموزشی و آزمایشی برگزار کنیم.

معاون فرماندار آمل با اشاره به اینکه این شهرستان دارای نهرهای زیادی است، گفت: تجاوز به حریم رودخانه‌ها و ساخت‌وساز غیرمجاز و بی‌رویه در حریم آنها از عوامل تشدیدکننده سیل در این شهرستان است.

رسولی با تاکید اینکه منازلی که در سطح شهرستان قدیمی بوده و امکان دارد بر اثر زلزله تخریب شوند را شهرداری شناسایی کند، عنوان کرد: با این کار بروز برخی عواقب جلوگیری می‌شود.

معاون فرماندار آمل پاکسازی و لایه‌روبی انهار و آزادسازی حریم رودخانه‌ها را از راه‌های کاهش سیل و جلوگیری از ان دانست و ابراز داشت: کارگروه امداد و نجات نیز باید آموزش‌ها را تقویت کرده و همچنین مناطق رانشی مناطق شهری و بخش‌های رانشی و کوهستانی شناسایی شده تا از خطر رانش نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول